A spanyol versenyző a 6. helyről vágott neki hazai futamának, a verseny első szakaszában pedig igyekezett is tartani a lépést az élmezőnnyel. Csapata, a Ferrari aztán úgy döntött, eltérő stratégiával versenyezteti pilótáit, és miközben Charles Leclerc elnyújtotta az első etapot, Sainz meglehetősen hamar kiállt kerékcserére. A rutinos versenyző szerint ez hiba volt, mert egész egyszerűen túl nagy hátrányba kerültek a gumik terén.
„Azt gondolom, erős első etapunk volt, és jó úton haladtunk egy remek eredményhez, de sajnos úgy döntöttünk, hogy elévágással próbálkozunk, így rövid első etapot teljesítettünk, ezután pedig egy kicsit hosszú lett számunkra a verseny” — magyarázta a spanyol versenyző a leintést követően.
„A közepes és kemény keverékű gumik nem teljesítettek jól, rengeteget csúszkáltunk, így azok, akik a lágy-közepes-lágy kombinációt választották, jobban jártak, és túlteljesítették a mi stratégiánkat. Mindent megpróbáltunk, de nem volt ma módja annak, hogy megverjük a Mercedest.”
Amikor a csapattársával, Charles Leclerc-rel való, koccanásig fajuló küzdelméről kérdezték, Sainz kifejtette: „Nem történt semmi, csak egy jó manőver volt a 2. körben [a 3. körben – a szerk.], aztán próbáltam elkapni Lewist 5 körrel később. Ahogy mondtam, az elévágással próbálkoztunk, ami működött is, de aztán ők gyorsabbak voltak a frissebb gumikon, így nem tudtuk maguk mögött tartani őket.”
A Forma-1-es világbajnokság szünet nélkül, már jövő hétvégén folytatódik Ausztriában, Sainz pedig azt reméli, jobb formában teljesíthetnek ott.
„Azt hiszem, egy kicsit versenyképesebbek lehetünk, de az világos, hogy az olyan pályákon, mint a barcelonai, még sok a tennivalónk, mert nem vagyunk valami versenyképesek…”