Sainz Lando Norris mellől, a 2. helyről várhatta a piros lámpák kialvását Szocsiban, és már rögtön a rajt után sikerült volt csapattársa elé kerülnie.
Egy darabig aztán magabiztosan őrizte is az első pozíciót, azonban problémái támadtak az abroncsokkal, így Norris vissza tudta őt előzni.
Lassacskán aztán kiderült, a győzelmi esélyek elszálltak, így jobbára egy dobogós eredményben reménykedhetett. A hajrában érkező eső végül kedvezett neki, így Lewis Hamilton és Max Verstappen mögött a 3. helyen intette le a kockás zászló.
„Nagyon örömteli eredmény ez, főleg azért, mert a verseny egy pontján úgy tűnt, rossz vége lesz” – mondta a spanyol.
„Először is, mert a közepes keverékű gumikkal sokat szenvedtünk a szemcsésedéssel, miután kényelmesen vezettünk az első 7-8 körben. Majd nagyon komoly degradációval szembesültünk, és elveszítettük a vezetést Landóval szemben, az elsők között kellett kiállnunk, így Valtteri mögé kerültünk a bolyban, és szenvedtünk a forgalom miatt. Szóval egy ponton tényleg azt gondoltam, hogy a dobogó nem jön össze.”
„De aztán a 3. helyen találtam magam Perez előtt 10 körrel a leintést megelőzően, és úgy voltam vele, ’oké, itt a lehetőség arra, hogy megtartsuk ezt a pozíciót’.”
„Jó tempót tudtam autózni a kemény keverékkel, de aztán hirtelen láttam, hogy jön az eső. Elkezdett az 5-ös és a 7-es kanyarban esni, és mi, akik a kemény keverékkel voltunk kint, nagyon küszködtünk autóink pályán tartásával. Miközben azok, akik a közepes keverékkel voltak kint, úgy tűnt, jobb tapadással rendelkeznek.”
„Egy ponton fontolgattunk, hogy kiállunk lágyakért, hogy célba érjünk, és aztán az interek mellett döntöttünk az utolsó négy körre. Csodálatosan működött, és a 3. helyen zártunk, szóval jó döntések, jó menedzsment volt. Csak egy kicsit több akadály, mint amire számítottam azután, hogy az élen álltam a 2-es kanyarban.”
Sainz elárulta, bár a poros oldalról rajtolt, egészen jól sikerült számára az elrugaszkodás, és ki tudta használni Norris szélárnyékát.
„A rajtom a lehető legjobban sikerült a piszkos oldalon. Tudtuk, hogy itt a koszos oldal elég nagy hátrányt jelent, szóval szerintem Lewis és én is elég tisztességes rajtot vettünk. Lando, George és Daniel viszont repülőrajtot vettek a bal oldalon, akárcsak tavaly. Sikerült fej-fej mellett haladnom George-dzsal, majdnem koccantak is a kerekeink, miközben Lando szélárnyékára vadásztunk. Végül Lando egy kicsit jobbra húzódott, ez pedig extra szélárnyékot adott nekem, lendületben voltam, és későn fékeztem a 2-es kanyar előtt.”
„Szombaton is mondtam már, hogy meg fogom próbálni, és meg is próbáltam – és bevált. Talán most először vezethettem életemben először versenyen a 2-es kanyarban, meg kellett próbálnom!”