Az energiaital-gyárosok ugyanis jelenleg a Hondával működnek együtt, a japán gyártó 2021 végi kivonulásakor pedig felvásárolták a V6-os erőforrások szellemi tulajdonát – igaz, a motorok az azóta kiterjesztett megállapodásnak köszönhetően egészen 2025 végéig a Honda szakurai központjában készülnek.
A Red Bull viszont elkezdte felépíteni saját motorközpontját Milton Keynes-ben, ahol már gőzerővel dolgozik is a 2026-os évre tervezett, új szabályok szerint épülő aggregáton. Mivel a Red Bull Powertrains hivatalosan új motorgyártónak számít az F1-ben, előnyöket élvez a többiekkel szemben – például 25 millió dollárral többet költhet el fejlesztésekre az első három évben, és többet is tesztelhet a próbapadon. A Ferrari pedig éppen ezért fenyegetőzött, mondván, szerintük ezzel jogosulatlan előnyhöz juthatnak az osztrákok.
A Corriere dello Sport című olasz lap szerint viszont a Ferrari végül beadta a derekát, és előmegállapodást kötött az FIA-val, a Motorsport.com című lap olasz kiadása pedig azon elmélkedik, vajon mit kaphattak ezért cserébe a maranellóiak.
Világos ugyanis, hogy erős ellentétek mutatkoztak az elmúlt időszakban – olyannyira, hogy a Ferrarit még a motorszabályokkal kapcsolatos, legutóbbi értekezésre sem hívták meg, mivel nem írták alá szándéknyilatkozatukat. Mivel most végül megállapodtak az FIA-val, sejthető, hogy valamilyen alku megbújt a háttérben, ami miatt hajlandóak voltak elveszíteni az első „politikai csatát” a 2026-os regulákkal kapcsolatban…