A japán gyártó még a 2021-es szezont követően intett hivatalosan búcsút az F1-nek, a Red Bull Racing révén azonban tulajdonképpen maradtak a száguldó cirkuszban, hiszen a jelenlegi motoréra végéig, tehát 2025-ig technikai segítséget nyújtanak az energiaital-gyárosoknak, és a V6-os erőforrások is a szakurai központban készülnek. A Red Bull viszont az új motorformula bevezetésekor már nem tervezi a közös munkát a Hondával: saját motorközpontot épített fel Milton Keynes-ben, februárban pedig bejelentette, szövetségre lép a Forddal.
A Honda ugyanakkor jelezte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) felé, továbbra is érdeklődik a Forma-1 új, 2026-os motorszabályai iránt, és állítólag több csapattal is egyeztetéseket folytatott.
A The Race című internetes lap szerdai cikkében arról számolt be, a Honda végül az Aston Martinnal léphet szövetségre, mely csapat jelenleg szoros együttműködésben dolgozik a Mercedesszel, mely gyártótól a motoron kívül számos egyéb komponenst megvásárol. Azzal kapcsolatban ellentmondásosak a hírek, hogy a Honda igazgatótanácsa már rábólintott-e az F1-es szereplésre, ám ha ez még nem is történt meg, valószínű, hogy hamarosan meghozzák a döntést.
Ha a Honda valóban szövetségre lép az Aston Martinnal, az azt jelenti, hogy a silverstone-i istállóval feléleszti partnerségét, hiszen a felek 1998 és 2002 között már dolgoztak együtt, akkor a Jordan néven futó istálló használta a japán aggregátokat.
A Forma-1-ben 2026-tól a Hondán kívül még öt motorgyártó lesz jelen, a Ferrari, a Mercedes, a Renault, a Red Bull Ford és az Audi.