A német konszern hosszú ideje fontolgatja már a száguldó cirkuszhoz való csatlakozást, az Audi és a Porsche képviselői pedig tavaly több, a jövőbeli motorszabályokkal kapcsolatos értekezleten jelen voltak.
A legutóbbi hírek ugyanakkor arról szóltak, az új motorformula 2026-os bemutatkozásakor mégis csak egy brandje érkezik meg a Volkswagennek.
A brit CAR magazin mindazonáltal a minap arról számolt be, forrásai szerint egyre biztosabb, hogy négy év múlva az Audi és a Porsche is csatlakozik motorgyártóként a Forma-1-hez. A lap szerint az Audi a McLarennel, a Porsche pedig a Red Bull Racinggel léphet szövetsége.
A lap tudni véli, a Volkswagennek B-terve is, ha a két nagycsapattal valamiért mégsem jönne össze a partnerség: ebben az esetben az Audi a Williamsszel, a Porsche pedig az AlphaTaurival, vagy a Hasszal bútorozna össze.
Ahogyan arról lapunk néhány héttel ezelőtt beszámolt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) nemrég jóváhagyta a 2026-os motorszabályokkal kapcsolatos terveket. Az új motoroknak „erőteljes környezetvédelmi üzenetük” lesz: 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal működnek majd, és komoly hangsúlyt fektetnek az elektromos energiára. Ezzel együtt jelentősen csökkennek majd a fejlesztési költségek, melyek nagyban hozzájárulhatnak majd ahhoz, hogy új motorgyártók is csatlakozzanak a Forma-1-hez.
Az új motorszabályok megalkotásakor nagy hangsúlyt fektetnek majd az erőre, a magas fordulatszámra, a teljesítményre, a hanghatásokra és persze a vezethetőségre is. A 2026-os motorszabályok éppen ezért négy pillérre épülnek majd: a tervek szerint megtartják a jelenlegi 1,6 literes V6-os formátumot, 350 kW-ra növelik az elektromos teljesítményt, megszabadulnak a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], és költségplafont vezetnek be az erőforrásokra vonatkozóan is.
Úgy tudni, Volkswagen Csoport az Audi Sport és a Porsche Motorsport által közösen kifejlesztésre kerülő erőforrással érkezik majd meg a Forma-1-be, a két vállalat tehát minden valószínűség szerint egyesíti majd az F1-gyel kapcsolatos kutatási- és fejlesztési munkákat. Ezzel együtt viszont mind az Audi, mind a Porsche megtartja identitását.
Bár a McLaren részéről tavaly év végén határozottan cáfolták ezt, a pletykák szerint egyáltalán nincs kizárva, hogy a Volkswagen Csoport felvásárolja majd a wokingi gyártót. Korábban egyébként felmerült az is, hogy a BMW lesz a vevő, az üzlet azonban végül nem valósult meg.