2021-ben nem sok lehetősége volt arra Schumachernek, hogy látványos teljesítménnyel tegye le a névjegyét az F1-es mezőnyben, hiszen a Haas egyértelmű sereghajtó volt, miután csak minimális módosításokat végzett az autóján az egy évvel korábbi modellhez képest. A takarékosság mellett ez annak érdekében is történt, hogy a csapat teljes erőbedobással az új aerodinamikai szabályok szerint épülő 2022-es konstrukcióra tudjon koncentrálni, Schumacher pedig bízik benne, hogy ennek eredményeként idén elmozdulhatnak az utolsó rajtsorból.
„Tudom, hogyan változott az autó a tavalyihoz képest, így az előző évi tapasztalatom nyomán már képes leszek a lehető leggyorsabban átjutni a kanyarokon. Mentálisan már készülhetek rá. Az új autók merevebbek lesznek, kezelésükhöz pedig tőlünk egészen eltérő vezetési stílusra lesz szükség, így valami teljesen máshoz kell majd hozzászoknunk” – nyilatkozta a német Sky Sportsnak Schumacher, aki annak dacára, hogy még csak második évét kezdi az F1-ben, egészen felkészültnek érzi magát az idei szezon egyik fő újdonságára. „A Forma-2-ben én egyszer már megéltem a 13 colos gumikról a 18 colosra való átállást [2019-20 között – a szerk.], szóval e tekintetben tudom, mire számíthatok. Minden csapat nulláról indul az új szabályokkal, és remélem, jelenthet számunkra egy kis kezdeti előnyt, hogy mi korábban kezdtük a felkészülést.”
Bár ugyanannál a csapatnál maradt, a 22 éves német mégis kapott némi előléptetést az idei évre nevelőalakulatától, a Ferraritól, akik részmunkaidős tartalékversenyzőnek nevezték meg. Ezt a feladatkört a Formula-E-be távozó Antonio Giovinazzival osztják meg úgy, hogy 12 nagydíjhétvégén az olasz, 11-en pedig Schumacher fog készen állni arra az esetre, ha a Ferrarinál valamilyen okból helyettesíteni kell Charles Leclerc-t vagy Carlos Sainzt. Schumacher is tudja persze, ez nem olyan valószínűségű esemény, amire érdemes lehet egy szezont alapozni, így inkább arra összpontosít, hogy állandó munkahelyén tündököljön.
„Jó lenne egy napon a Ferrariban ülni, de a figyelmem egyértelműen a Haasra helyezem. Persze ha bármilyen segítségre lesz szükségük, akkor ott lennék számukra, ám a célom idén az, hogy a lehető legelőrébb kerüljek a Haasszal” – mondta. „Hogy mit hoz a jövő, azt még nem tudhatjuk, de remélem, hogy képes leszek megmutatni magam a Haasban, és aztán minden a megfelelő irányban haladhat tovább.”