Se veled, se nélküled: Ismét Hondának hívják a Red Bull F1-es motorját - F1VILÁG.HU

Se veled, se nélküled: Ismét Hondának hívják a Red Bull F1-es motorját

HIRDETÉS
A 2023-as F1-es szezonban ismét feltűnik a Honda neve a Red Bull motorjain, miközben a száguldó cirkuszból visszavonult márka azon dolgozik, hogy 2026-tól újra visszatérjen a sorozatba. Előszezoni sajtótájékoztató Japánból.
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 07: Honda branding is pictured on the car of Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing in the garage during practice ahead of the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka International Racing Course on October 07, 2022 in Suzuka, Japan. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) Honda logo

Bár másfél évvel ezelőtt visszavonult, a Honda mégsem akarja maga mögött hagyni a száguldó cirkuszt. A japán márka 2021 végéig a Red Bull hivatalos motorpartnereként volt jelen az F1-ben, ezt követően másodlagos szerepet vállalt az erőforrások legyártásában és üzemeltetésében. Mint arról mi is beszámoltunk, ez a döntés feszültté tette a két fél viszonyát, ennek ellenére Koji Watanabe, a Honda Racing elnöke tagadja, hogy az együttműködésük zátonyra futott volna. Olyannyira nem, hogy a Red Bull motorját idén ismét Hondának nevezték el.

„Nem futott zátonyra. Technikai partnerként jelenleg is kapcsolatban állunk a Red Bull-lal. A 2025 utáni együttműködésünk azonban nem került meghosszabbításra, így 2026-tól kezdődően semmi sincs kőbe vésve. Ilyen egyszerű a helyzet.”

A Honda logói a kivonulását követően csak rövid időre tűntek el az F1-ből. A 2022-es Japán Nagydíjon a Red Bull és az AlphaTauri karosszériájára is visszakerült a Honda felirat, idén pedig maga az erőforrás is visszakapja a Honda nevet. Tavaly a Red Bull a saját márkája alatt, Red Bull Powertrains néven versenyeztette a japánokkal közösen fejlesztett motorjait.

A motorgyártó neve Honda RBPT-re változik, az erőforrást pedig a Honda RBPT H001 nevet kapja a 2023-as szezonra” – szögezte le a márka szezon előtti sajtótájékoztatóján Watanabe, aki a Honda 2026-os terveire is kitért. A márka számára vonzók a következő generációs motorszabályok, így tavaly év végén öt másik gyártó társaságában hivatalosan is jelezték érdeklődésüket a Nemzetközi Automobil Szövetség felé.

„A Forma-1 jelentősen elmozdult az elektrifikáció irányába, a karbonsemlegesség pedig vállalati szinten cél a Honda számára. Kíváncsian figyeljük, merre tart az F1. A versenyzés csúcskategóriájában hogyan fog kinézni az elektrifikáció? Ez nagyon foglalkoztat minket, ezért is regisztráltuk magunkat motorgyártóként. Ennek következtében több F1-es csapat is felvette velünk a kapcsolatot. Jelenleg nincs határozott döntés arról, hogy visszatérünk-e az F1-be, de közelről figyeljük a fejleményeket.”

A Honda számára két csapat jelenthet valós lehetőséget a visszatérésre: a McLaren és a Williams. Jelenleg mindkét istálló a Mercedes motorpartnere, ám egyik sem kötődik olyan szorosan a német márkához, mint például a Haas a Ferrarihoz. Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója a csapat múlt heti autóbemutatóján elárulta: rövidesen mérlegelni fogják a lehetőségeiket.

„Van időnk eldönteni, mit akarunk csinálni 2026-tól kezdődően. Számos gyártó csatlakozna a sporthoz, ami izgalmas az F1 számára. A kérdéskört én és Andrea [Stella, csapatvezető] lassan kibontjuk. Elégedettek vagyunk a Mercedesszel, nem kell sietnünk. Meglátjuk, mi történik a következő egy év során, aztán döntünk” – árulta el Brown.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Se veled, se nélküled: Ismét Hondának hívják a Red Bull F1-es motorját
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!