A Haas 2016-ban különleges feltételek mellett szállhatott be az F1-es mezőnybe, hiszen a Ferrarival való együttműködés jegyében olyan alkatrészeket is megvásárolhat a maranellói istállótól, amelyek más felek partnerségi viszonyaiban nem engedélyezettek. Ennek helyessége többször is napirendre került már a paddockban, például 2018-ban, amikor az amerikai istálló eddigi legjobb szezonját futotta, valamint beszédtémát szolgáltat idén is, hiszen a csapat a tavalyi nullapontos produkció után táltosodott meg olyannyira, hogy Kevin Magnussen már nem egyszer a közvetlen élmezőny mögé tudott kerülni – az imolai időmérőn például negyedik lett, a Haas történetének legjobb kvalifikációs eredményével.
Az Emilia-Romagna Nagydíj előtt a McLaren és a Mercedes csapatvezetői beszéltek arról, szeretnének szigorítást kiharcolni az FIA-nál a Ferrari és a Haas közötti adat- és erőforráscserére vonatkozó szabály kapcsán.
„A mi értelmezésünkben a Formula-1 10, 11 vagy 12 konstruktőr bajnoksága kell hogy legyen, ami azt jelenti, hogy az intellektuális tulajdon teljesítményt érintő átadásának nem lenne szabad megtörténnie” – fogalmazott a Motorsportnak Andreas Seidl a McLaren részéről. „Maximum a hajtáslánc és a váltó megvásárlása kellene, hogy engedélyezett legyen, infrastruktúra és más dolgok megosztása azonban nem. Az FIA-tól tudjuk, hogy a szellemi tulajdon cseréjét nehéz ellenőrizni, és ha valamit nehéz ellenőrizni, akkor azt be kell tiltani.”
Günther Steiner is reagált a csapatát ért vádakra, a dél-tiroli szakember érthető módon nem díjazta, hogy a riválisok mindig megtalálják őket, amikor nem a mezőny végén kullognak.
„Mindig ugyanaz a sztori. Amint gyors autónk van, biztos, hogy másoltunk, és az autónk nem más, mint egy fehér Ferrari. Amikor viszont rossz autónk van, akkor az rendben, hiszen az a mi helyünk” – méltatlankodott a német Sky Sportsnak nyilatkozva a Haas csapatvezetője. „Nem vall valami nagy intelligenciára ez a faékegyszerűségű gondolkodás. Tisztelnünk kell egymást, és mi sem csak azért vagyunk itt, hogy megtöltsük a rajtrácsot. Mi is ugyanúgy szeretnénk legyőzni a többieket. Ezek a vádak viszont általában éppen azoktól a csapatoktól érkeznek, amelyek nem végeztek elég jó munkát, és azzal védekeznek, hogy a Haas biztosan csak azért jó, mert valami szabályelleneset csinált. Nem tartom ezt valami sportszerűnek. Ha valaki jól dolgozik, kalapemelést érdemel a többiektől, és a következő évben megpróbálhatnak ők is ilyen sikeresek lenni.”