A Haas csapata nem sokkal a múlt vasárnapi, austini verseny után emelt óvást a két rivális istálló ellen, mondván, azok nem biztonságos autókkal versenyeztek – Sergio Perez ugyanis hiányos első szárnnyal, Fernando Alonso pedig egy korábbi balesetben jócskán megsérült versenyautóval rótta a köröket.
A Red Bull végül megúszta büntetés nélkül, Fernando Alonsót azonban utólag 30 másodperces időbüntetéssel sújtották, ami miatt elveszítette pontjait is. Miután csapata, az Alpine fellebbezett, az ügynek még nincs vége – csütörtökön, Mexikóban tárgyalják újra. Azóta kiderült, a Haas csapata már verseny közben is felvette a kapcsolatot a versenyirányítással Alonso lifegő jobb oldali tükre ügyében, ám nem történt intézkedés – a tükör végül lerepült, Alonso pedig pontszerző helyen ért célba.
Günther Steiner elárulta, nem a rivális csapatok ellen indítottak támadást, egész egyszerűen az FIA-nak szeretnének görbe tükröt tartani – rámutatva arra, hogy mennyire következetlenek, hiszen az ő autójukat korábban háromszor is kiintették már verseny közben, mondván, nem biztonságos körözni vele annak sérülései miatt.
„Nem támadok senkit. Nekem a lényeg a következetesség. Az FIA az irányító testület, és következetesnek kell lennie!” – mondta a Motorsport.com című internetes portálnak a szakember. „Ha egy tükör hiányzik, a szabály pedig azt mondja, hogy két tükörre van szükséged, miért mondhatod azt, hogy volt egy balesetünk, ezért csak egy van? Akkor is kettőnek kell lennie!”
„Néha ez rendben van, máskor nem. Ki kell találnunk, hogy rendben van-e, vagy nem, hogy tudjuk, mit csináljunk. Ez a célunk ezzel. Legalább dolgozunk a jövőn. Tükör nélkül vezetni… A szabály azt mondja, hogy két tükröd kell, hogy legyen, ilyen egyszerű. Azon az autón egy tükör volt, hogy hogyan veszítette el a másikat, nem érdekel.”
„Láttuk, hogy lifeg, és be kellett volna lengetniük a fekete/narancs zászlót. És aztán le is repült, ami után ki kellett volna zárni, hiszen hiányzott egy biztonsági felszerelése. Ugyanolyan ez, mintha a fejtámasz esne le – akkor is ki kell állnod.”
Steiner azt mondja, a sérült első szárnyak esetében egészen abszurd a helyzet, ha ugyanis egy elem lifeg rajta, a pilótát kiinthetik a bokszba, ha viszont leszakad a sérült elem, az adott pilóta büntetlenül folytathatja.
„Ami az első szárnyat illeti, úgy tűnik, kétféleképpen nézik. Ha leesik az elem, rendben van. De ha csak lifeg, és azt mondod nekik, hogy nem fog leesni, nem oké a dolog. Ez a különbség. Többféleképpen lehet készíteni ezeket az első szárnyakat, mi a biztonságos megoldást választottuk, szóval egyáltalán nem tud lerepülni a véglap. De talán biztonságosabb lenne, ha hagynánk lerepülni.”