Bár a várt sikerektől egyelőre elmarad az Aston Martin teljesítménye, Lawrence Stroll tulajdonos továbbra is minden támogatást megad a csapata számára – erről beszélt a közelmúltban a csapat korábbi csapatvezetője, Mike Krack. Stroll volt az a befektető, aki 2018-ban megmentette a csődeljárás alá került Force Indiát, amelyet két átmeneti év után 2020-ra az Aston Martin gyári alakulatává változtatott.
Az azóta eltelt időszakban a kanadai üzletember óriási erőforrásokat fordított arra, hogy az istálló világbajnok szintű teljesítményre legyen képes, de ebből egyelőre nem sokat láttunk. Az Aston eddigi legjobb időszaka a 2023-as szezon első fele volt, amikor Fernando Alonso sorra hozta a dobogós helyezéseket, és egy rövid időszakban a címvédő Max Verstappen legnagyobb kihívója volt.
Azóta azonban látványosan visszaesett a teljesítményük, és az élmezőny helyett sokkal inkább a középmezőnnyel vannak egy szinten. Krack szerint Stroll támogatása azonban változatlan, és továbbra is azon dolgozik, hogy a csapat élmenővé váljon.
„Továbbra is támogató, amit az is tükröz, hogy az utóbbi időben újabb embereket vett fel. Számomra ez azt jelzi, hogy úgy látja, több segítségre, több szakértőre van szükségünk. Emellett türelmetlen is, ami érthető. A helyzet nehézsége világított rá számára arra, hogy itt egyetlen gombnyomás nem hoz eredményt. Azt hiszem, a közelmúltban fogalmazott úgy, hogy életében ennyire bonyolult feladattal még nem nézett szembe. Valóban nagy feladatról van szó.”
„Ne feledjük el, hogy hihetetlenül nagy verseny zajlik, és egyetlen rossz csapat sincs a mezőnyben” – tette hozzá.
Krack kihangsúlyozta, a Forma-1 csapatai minden téren rendkívül magas szintet képviselnek, így a legelszántabb istállóknak is nehéz dolguk van felvenni a versenyt az élmezőnnyel. Elég csak a Mercedesre gondolni, ami a 2022-es szabályváltozások óta keresi a régi önmagát.
„A csapatok által képviselt szintet jól tükrözi a köridők szórása, különösen az időmérő edzéseken. Mindenki 0,8-0,9 másodpercen belül van, így végül minden azokon a nüansznyi különbségeken múlik, amiért a csapat felel. Például, hogy sikerült-e megfelelő hőmérsékleti tartományba hozni az abroncsokat. Eközben az autók megbízhatósága extrém magas, ami felett sokan átsiklanak. Ezért nagyon nagy részben a csapatok felelnek. Szóval rendkívül magas szinten zajlik minden, és az első-második, valamint az ötödik-hatodik között kisebbek a különbségek, mint gondolnánk” – tette hozzá a szakember.