Szinte teljesen átalakul az Aston Martin F1-es autója a 2023-as idényre - F1VILÁG.HU

Szinte teljesen átalakul az Aston Martin F1-es autója a 2023-as idényre

HIRDETÉS
Jelentősen átalakul az Aston Martin Forma-1-es csapatának versenyautója a 2023-as szezonra. A silverstone-i istálló mindent megtesz azért, hogy közelebb kerüljön a topcsapatokhoz, ennek érdekében pedig nem fél változtatni.
Portrait, Helmets, Marina Bay Circuit, F12217a, F1, GP, Singapore
Lance Stroll, Aston Martin

Az Aston Martin már tavaly is rengeteget fejlesztett versenyautóján, melynek koncepcióján az első versenyek után változtatott. A csapat végül nem ért el olyan eredményt a 2022-es év során, mint szeretett volna, tény azonban, hogy a bajnokság vége felé egyre versenyképesebb lett.

A silverstone-i istálló az elmúlt idényben tanultakat felhasználva igyekszik feljebb lépni idén, Eric Blandin, a csapat helyettes technikai igazgatója pedig elárulta, szinte teljesen átalakul autójuk a 2023-as szezonra.

„Magunkkal hoztuk mindazt, amit a tavalyi autóval megtanultunk, és alkalmaztuk az idei versenyautón. Szóval az ARM23-as nagy része új, teljesen más, mint az ARM22-es” – magyarázta a szakember. „Az alkatrészek több mint 90 százalékán változtattunk, az aerodinamikai felület pedig több mint 95 százalékban eltérő.”

„Az AMR22-es egyfajta laboratóriummá vált. Rengeteg dolgot teszteltünk a pályán, hogy növeljük a tudásunkat, és ennek köszönhető az, hogy javítani tudtunk a teljesítményünkön a szezon vége felé. Növellni tudtuk a teljesítményt azzal, ahogy az autót használtuk. Ez nem lett volna lehetséges a kezdeti koncepcióval, amellyel nekivágtunk a szezonnak.”

Bár Blandin biztos benne, a „delfinezés” jelensége nem fog eltűnni a Forma-1-ből idén sem, természetesen arra törekedtek, hogy az idei autóval már ne szenvedjenek annyira a pattogás miatt, mint a tavalyival.

„Arra fókuszáltunk, hogy olyan változtatásokat eszközöljünk az idei autón, melyekkel megakadályozhatjuk a „delfinezést”, de amíg nem teszteljük a pályán a versenygépünket, addig nem garantálhatjuk azt, hogy ezek működnek is. Ha küszködni fogunk a „delfinezéssel”, akkor van néhány eszköz a fegyvertárunkban.”

Az F1-es csapatok dolgát idén nagyban megnehezíti az, hogy mindössze három napot tölthetnek el teszteléssel, ráadásul a téli gyakorlás után egy héttel már el is kezdődik a szezon Bahreinben – egészen pontosan március 5-én.

„Ha meg kell oldani egy aerodinamikai problémát, az nagyon nehéz. Egy hét nem elegendő ahhoz, hogy reagáljunk. És ha jelentős megbízhatósági problémával szembesülünk, amely miatt sok változtatásra van szükség az alkatrészeken, vagy a hűtőrendszer, esetleg a fékrendszer nem működik, vagy gond van a felfüggesztéssel, akkor nagy bajban vagy idén, mivel nagyon kevés az idő a tesztelés és az első verseny között.”

„Remélhetőleg a teszteken kapott kezdeti információkkal jól tudjuk majd olvasni azt, hogy miképp és viselkedik az autó, és minden úgy működik, ahogy kell. Akkor arra tudunk fókuszálni, hogy gyorsan menjünk.”

Hirdetés

Az Aston Martin február 13-án mutatja majd be AMR23-as kódjelű versenyautóját a közönségnek.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Szinte teljesen átalakul az Aston Martin F1-es autója a 2023-as idényre
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!