Ezek közé tartozik, hogy a versenyautókra 2023-tól nagyobb tükröket szerelnek majd fel annak érdekében, hogy segítsék a versenyzők dolgát, és biztonságosabbá tegyék a küzdelmeket. Az évad során bizonyos csapatok már tesztelték is a nagyobb tükröket, a gyűjtött információk és visszajelzések alapján pedig a szövetség a szabályzat módosítása mellett döntött.
Szintén a biztonság növelését célozták meg azzal, hogy a versenyautók bukókeretét megerősítik a jövőben. A téma azt követően került újra terítékre, hogy a Brit Nagydíjon Guanyu Zhou félelmetes balesetet szenvedett, mely során autójának bukókerete lényegében megsemmisült, amikor a versenygép a startot követően a feje tetejére borult.
De nemcsak a technikai szabályokon, hanem a sportszabályzaton is változtatnak 2023-ra, az idei év során ugyanis több alkalommal komoly kavarodást okozott a rajtbüntetések megfelelő érvényesítése, illetve a végleges rajtsorrend felállítása. A sportszabályzat 28.3-as cikkelye a jövő évtől kezdve nem mondja ki azt, hogy egy versenyzőnek a rajtrács végéről kell rajtolnia, amennyiben 15 rajthelyes büntetést szed össze. A szabály ezen pontja úgy fog szólni, hogy amennyiben egy versenyző több mint 15 rajthelyes halmozott rajtbüntetést szed össze, vagy úgy büntették meg, hogy a mezőny végéről kell rajtolnia, az összes többi eredményt elérő versenyző mögül lesz kénytelen startolni.
Azok a versenyzők, akik 15, vagy annál kevesebb rajthelyes büntetést kapnak, az időmérőn elért eredményeik alapján fognak felsorakozni a rajtrácsra. Ha két versenyző a büntetése után ugyanabban a pozícióban végezne, az időmérőn jobb köridőt elérő pilóta indulhat a kedvezőbb helyről.