A sportot irányító testület már az Amerikai Nagydíj előtt is kiküldött egy új, kötelezően betartandó iránymutatást, miután a Red Bull csapata hivatalos állásfoglalást kért.
Az energiaital-gyárosok arra voltak kíváncsiak, szabályos-e az olyan rendszerek használata, mellyel megnövelhető az üzemanyag-áramlás az FIA mérési pontjai között – a Red Bull ugyanis azt gyanította, ez az egyik trükkje a Ferrarinak, mellyel sikerült jelentősen növelnie motorteljesítményét.
A technikai direktíva leszögezte, minden autó üzemanyagtankjában kötelező elhelyezni egy, az FIA által meghatározott áramlásmérő szenzort, és minden motorban felhasznált üzemanyagnak keresztül kell folynia ezen a szenzoron.
A dokumentum emellett kiemeli: minden olyan eszköz, rendszer vagy procedúra tiltott, melynek célja és/vagy hatása, hogy növelje az átfolyás mértékét, vagy tárolja és újrahasznosítsa az üzemanyagot a mérési pont után.
Bár egyelőre nem tudni, hogy az új iránymutatás vetette-e vissza a Ferrari teljesítményét, tény – és ezt a riválisok is megfigyelték –, hogy az Amerikai Nagydíjon a Scuderia autóinak végsebessége már nem volt olyan jó, mint a korábbi versenyeken, bár ezt Mattia Binotto csapatfőnök azzal magyarázta, nagyobb leszorítóerővel küldték pályára autóikat, és sikerült is növelniük kanyarsebességüket.
KÖZÉPPONTBAN A HŰTŐRENDSZER
Most, a Brazil Nagydíj előtt az FIA tovább szigorít – újabb technikai direktívát küldött ki a csapatoknak, ezúttal a hűtőrendszerekben lévő folyadékok motortérben történő felhasználását tiltotta meg határozottan.
A szövetség ezúttal saját magától döntött úgy, hogy megpróbál tiszta vizet önteni a pohárba, az elmúlt hetekben ugyanis számos kérdést kapott a Forma-1 csapataitól.
A TD 38/19-es számú dokumentumot a Brazil Nagydíj előtti szerdán – azaz tegnap – kapták meg a csapatok, a direktíva pedig arra utal, az FIA gyanúja szerint a motorgyártók éghető folyadékot juttathatnak a motortérbe az intercoolerből, a levegőgyűjtőből, vagy az ERS-rendszerből, ezáltal pedig javíthatják a motorteljesítményt.
Az FIA egy korábbi technikai direktívára (TD 54/18) is hivatkozik, melyben az olajégetés tiltotta meg. A szövetség most leszögezte: a hűtőrendszerekből nem lehet olajat juttatni az égéstérbe.
Ha hinni lehet a híreknek, a Ferrari lehet az egyetlen olyan csapat, mely levegő-olaj hűtéső intercooler-megoldást alkalmaz autójában, ezt pedig rendkívül kreatív módon használja, hiszen a gyanú szerint az olajpermet egy részét az égéstérbe juttatja.
Egy rivális csapat egyébként azt jósolja, a 2019-es szezon utolsó heteiben további technikai direktívák kiadására lehet számítani.
A Brazil Nagydíj tehát egy fontos hétvége lesz a Ferrari számára: egy jó teljesítménnyel bebizonyíthatja a csapat, hogy az ellenfelek tévúton járnak, az FIA által kiadott direktívák pedig nincsenek negatív hatással teljesítményére – kvázi nem trükközik V6-os erőforrásával.
Charles Leclerc egyébként ebből a szempontból villanthat majd hétvégén, hiszen a monacói egy vadonatúj 3-as specifikációjú motort kap a Ferraritól – cserébe pedig rajtbüntetést is.