Túl drágák az F1-es váltók, lebutítanák a technológiát a csapatok - F1VILÁG.HU

Túl drágák az F1-es váltók, lebutítanák a technológiát a csapatok

HIRDETÉS
Egyre inkább felesleges kiadásnak tartják a Forma-1-es versenyautók váltóinak kifejlesztésére szánt pénzt a csapatok, ennek fényében pedig arról kezdtek egyeztetésekbe, hogy a 2026-os szabályrendszerrel egyszerűbbé tegyék ezeket az egységeket.
action, TS-Live, Albert Park Circuit, GP2303a, F1, GP, Australia
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23, leaves the garage

A három év múlva érkező új technikai szabályok kapcsán a motorspecifikáció az, amelynek paramétereiről a leggyorsabban megállapodtak a csapatok az FIA-val, ám az autók számos más területén még nyitott kérdés, hogy milyen változások jöhetnek. Most, hogy a motorok kérdése eldőlt és minden gyártó megtalálta a jövőbeli csapatát, a váltók helyzete került előtérbe.

Az ezredforduló környékén a váltók még izgalmas fejlesztési területnek számítottak az F1-ben, azok minél hatékonyabbá tételével a csapatok értékes időt nyerhettek a pályán, mára azonban a versengés ezen a területen megszűnt, hiszen mindenki nagyjából ugyanazzal a csúcstechnológiával rendelkezik, az előállítás költségei azonban magasan maradtak.

A váltó ma már nem differenciáló tényező, minden csapat nagyjából ugyanazt a teljesítményt tudja belőle kihozni” – vázolta fel a helyzetet Mike Krack, az Aston Martin csapatvezetője a Motorsportnak nyilatkozva. „Az áruk azonban iszonyúan magas, különösen más kategóriákhoz viszonyítva. A költséglimit világában pedig muszáj feltennünk a kérdést, hogy tényleg van-e értelme ilyen bonyolult technológiát hajszolnunk, amikor azzal semmiféle teljesítménybeli előnyt nem szerzünk. Jelenleg ugyanis minden csapat évi 8-9 millió dollárt dob ki erre, az egész paddockra vetítve pedig ez egy év alatt nagyjából 100 millió.”

Az Aston Martin, illetve jogelődjei az utóbbi időben előbb a McLarentől, majd a Mercedestől vásárolták a váltót, utóbbi partnerség pedig jelenleg is fennáll. Ám 2026-tól, amikor a Honda érkezik hozzájuk motorpartnerként, saját váltót kell építeniük, ehhez külön fejlesztési részleget felállítva. A silverstone-i csapatnak emiatt fokozottan is érdeke, hogy egyszerűsödjenek a váltókra vonatkozó szabályok.

„Tárgyalunk az FIA-val arról, hogy lenne-e lehetőség egyszerűbb, olcsóbb váltók bevezetésére, amely kevésbé összetett technológiával rendelkezik, és amiből talán kevesebb darabot is elég lenne használni egy évben a fenntarthatóság jegyében” – folytatta a csapatfőnök.

„Persze találhatunk valamiféle középutat. Nem akarom azt mondani, hogy minden csapat egyenváltót használjon, de bizonyos elemeit illetően lehet egységesítés. Arról is lehetne beszélgetni, hogy megszakításmentes legyen-e, illetve hogy hány fokozattal rendelkezzen.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Túl drágák az F1-es váltók, lebutítanák a technológiát a csapatok
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!