Sajtóértesülések szerint a legtöbb Forma-1-es istálló nem engedheti meg magának, hogy fizessen a jövőre érkező 1,6 literes V6-os turbómotorokért. A Renault kér a legtöbbet, Ecclestone igyekszik közbelépni.
Német sajtóértesülések szerint a legtöbb Forma-1-es istálló nem engedheti meg magának, hogy fizessen a jövőre érkező 1,6 literes V6-os turbómotorokért.
A Bild című német lap jelentése szerint a négy nagycsapaton, a Red Bullon, a Ferrarin, a McLarenen és a Mercedesen kívül a többi hét alakulatot egész egyszerűen sokkolták azok az összegek, melyeket a három nagy motorszállító, a Renault, a Ferrari és a Mercedes kér tőlük a V6-os aggregátokért.
A lap szerint a Red Bullon kívül a Williams, a Caterham, a Toro Rosso, de még az igencsak versenyképes Lotus sem tudja kifizetni azt az összeget – nagyjából évi 23 millió eurót – amit a Renault kér tőlük 2014-től.
A hírek szerint a Mercedes – mely vállalat saját csapatán kívül a McLarent és a Force Indiát látja el erőforrásaival – csökkentette az árakat 18-20 millió euróra, míg a Saubernek és a Marussiának 15 milliót kell majd fizetnie a Ferrari-motorokért.
Az Auto Motor und Sport című német szaklap jelentése szerint egyébként a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone megpróbál nyomást gyakorolni a Renault-ra, hogy csökkentse az árakat: a francia vállalat a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon nem vihette be motorhome-ját a paddock-területre.
„A Renault egy beszállító – ha mindet beengednénk a paddockba, akkor a többieknek nem lenne helyük” – magyarázta a történteket a 82 esztendős üzletember.
Az AMuS szerint azonban ennél többről van szó, Ecclestone ugyanis azt szeretné, ha a francia vállalat nem kérne évi 23 millió eurót új turbómotorjaiért.
Úgy hírlik, a Renault elnöke, Carlos Ghosn tegnap, Párizsban egyeztetett a Forma-1 teljhatalmú urával.