A sprintkvalifikációs formátum tavaly kísérleti jelleggel debütált a Forma-1-ben, és mivel a tapasztalatok meglehetősen pozitívak voltak, a királykategória vezetősége azt szerette volna, ha a következő idényben hat helyszínen is sprintfutam váltaná a hagyományos időmérő edzést szombaton. Ahogyan azonban arról nemrég az F1Világ is beszámolt, az F1-es csapatok nem tudtak megállapodni a financiális kérdésekben: a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull 2,65 millió dollárral szerette volna megemelni a költségplafont az extra miniversenyek miatt, hogy így fedezzék az esetlegesen felmerülő extra kiadásokat. A McLaren, illetve hat másik csapat azonban nem szeretné mindezt.
A Haas csapata azt javasolta, hogy minden istálló kapjon 2,65 millió dollár pluszpénzt, ezt azonban a topcsapatok nem fogadták jól.
„Az egyetlen, ami érdekli őket, hogy amennyire csak lehet, megvédjék előnyüket a kisebb istállókkal szemben” – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az Auto Motor und Sport című német lapnak. „Ezt pedig csak a magasabbra emelt költségplafonnal tudják megtenni.”
A Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali a hírek szerint már lemondott arról, hogy az eredeti terveknek megfelelően 6 helyszínen is a sprintfutamos formátumot alkalmazzák: néhány napja állítólag arról tájékoztatták a csapatokat, hogy legfeljebb 3 sprintfutam lesz a 2022-es szezonban, de lehet, hogy ennél is kevesebb.
A három sprintfutamról szóló szabályt egyszer már elfogadták a csapatok, ahhoz pedig, hogy megduplázzák a mennyiséget, a 10-ből 8 istállónak kellene igennel voksolnia. Az egyelőre nem világos, hogy melyik nagydíjakat rendeznék ezen formátum szerint idén, az eredeti tervek szerint azonban az idei világbajnokság már egy sprintfutamos hétvégével kezdődött volna Bahreinben.
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown néhány hete azt mondta, szerinte jobban tennék, ha inkább már a 2023-as terveket próbálnák meg kidolgozni.
„Nem szeretném, ha abba a helyzetbe kerülnénk, hogy szavaznunk kell 2022-re, amikor is 8 voksra van szükség, mivel már túlmentünk határidőkön. Szerintem előre kellene mennünk, és 2023-ra fixálni a dolgokat. Ha kemények akarunk lenni, egyáltalán ne emeljük a költségplafont” – mondta.
„Tehát vagy kompromisszumra jutunk, és egy kicsit emelünk rajta, és elkezdjük 2022-ben, vagy kihagyjuk 2022-t. És ebben az esetben szerintem néhány csapatnak el kellene majd magyaráznia a rajongóknak, hogy miért is nincsenek sprintversenyek.”
Ahhoz, hogy 2023-ra növeljék a sprintversenyek számát, 6 csapat támogatása elegendő lenne.