A sportot irányító testület nemrég jelentette be, hamarosan betiltja az időmérős motormódok használatát. Az F1Világ.hu úgy tudja, az új technikai direktívát az Olasz Nagydíj előtt küldik majd ki a csapatoknak, azok tehát az időmérő edzések után már nem változtathatnak erőforrásaik beállításain.
Mindeközben az Auto Motor und Sport című német szaklap arról számolt be, az FIA az energia-visszanyerő rendszereket is szeretné megvizsgálni.
„Ami biztos, hogy mind a négy motorgyártónak részletes információkat kell szolgáltatnia ERS-rendszerével kapcsolatban az FIA szerverére augusztus 21-ig” – írja a lap.
Az Auto Motor und Sport szerint az FIA azt gyaníthatja, hogy egy vagy több motorgyártó trükközhet, és nem tartja be a maximálisan megengedett 163 lóerős határt ERS-rendszereivel.
Az FIA konkrét tervrajzokat, illetve az áramkörök részletes leírását kérte a motorgyártóktól, emellett háromdimenziós CAD-rajzokat is fel kell tölteniük az FIA szervereire a kiegészítő áramkörökről.
Ha bármilyen kétely merül fel a szövetség részéről, fizikailag is ellenőrzik majd a versenyautókat.
Azt egyelőre az Auto Motor und Sport sem tudja, hogy pontosan mi is az FIA célja: a lap szerint nem kizárt, hogy trükközésre gyanakszanak, de azt is elképzelhetőnek tartja, hogy csupán rutinellenőrizéseket tartanak a közelgő motormód-betiltás végett.