Újabb részletek: Csúnyán kibabrált a Mercedesszel saját rádiórendszere - F1VILÁG.HU

Újabb részletek: Csúnyán kibabrált a Mercedesszel saját rádiórendszere

HIRDETÉS
A Mercedes Forma-1-es csapatának pályaműveletekért felelős vezetője, Andrew Shovlin elárulta, pontosan milyen hiba merült fel az istálló rádiórendszerében, mely megfosztotta az istállót a győzelemtől a múlt hétvégi Szahíri Nagydíjon.
2020 Sakhir Grand Prix, Sunday – LAT Images George Russell Mercedes pitstop

George Russell vezetésével a német istálló jó úton haladt az újabb kettős győzelem felé Bahreinben, ám amikor pályára küldték a biztonsági autót, a csapat úgy döntött, mindkét versenyzőjét egyszerre a bokszba hívja.

Elsőként Russell érkezett, egy kommunikációs probléma miatt azonban az ő autójára Valtteri Bottas két első abroncsát szerelték fel, miközben a finn versenygépére kénytelenek voltak visszatenni az addig használt gumikat.

A durva baki miatt Russellt még egyszer a bokszba kellett hívni, Bottas pedig a használt abroncsokon képtelen volt jó teljesítményt nyújtani – az istálló győzelmi esélyei így teljesen elszálltak.

A Mercedesnél azt mondják, a rádiórendszerük babrált ki velük, Andrew Shovlin, a csapat pályaműveletekért felelős vezetője pedig most bővebben is nyilatkozott erről.

„Nem volt még elég időnk arra, hogy teljesen megértsük, mi is történt, de találtunk egy füstölgő puskacsövet” – mondta a szakember.

„Ennek pedig annak a rádiórendszerhez van köze, ami priorizálja az üzenteket. Amikor például Ron [Meadows – sportigazgató] kihívja a bokszszemélyzetet, és felszólítja őket, hogy készítsék elő a gumikat mindkét versenyzőnek, számos vonal volt még a rádiórendszeren belül.”

„Ez a rendszer tudja, hogy a Rontól érkező üzenetet priorizálja, hiszen a legfontosabb, hogy a gumik ott legyenek. Fontosabb annál, amit a versenyző mond, vagy a személyzet bármely másik tagja.”

„De úgy tűnik, volt egy periódus, amikor a rendszer úgy döntött, hogy elengedi ezt a priorizált üzenetet, ezért egy kulcsfontosságú részről maradtunk le.”

„Mindez azt jelentette, hogy a gumikat összegyűjtő csapat fele nem kapta meg az üzenetet. És úgy tűnik, a másik fele igen. Ezért, amikor az autók megérkeztek, a gumik nem álltak készen a bokszban.”

Hirdetés

Shovlin kifejtette, az, hogy csak a fél csapat kapta meg a rendkívül fontos rádióüzenetet, elegendő volt ahhoz, hogy káosz alakuljon ki, hiszen Russellt rossz gumikkal küldték vissza a pályára, míg Bottas versenygépére vissza kellett tenni a régi abroncsokat, mivel nem maradtak új gumijai.

„Nyilván úgy tűnhet, mintha teljes fejetlenség uralkodott volna, és fogalmunk sem volt arról, mit csinálunk, de a probléma azért alakult ki, mert a döntő pillanatban lemaradtunk egy kulcsfontosságú üzenetről.”

„Nagyon kis idő telt el a biztonsági autó pályára küldése, illetve George bokszba érkezése között. Át kell rágnunk magunkat a logfájlokon, hogy lássuk, hogyan működött ez az egész.”

„És amint megértettünk mindent, és látjuk a hiányosságokat, amiknek nem vagyunk még tudatában jelenleg, megoldást találhatunk a következő, abu dhabi versenyre.”

A szakember azt mondja, az eddig nem tapasztalt rádiógond bármikor felüthette volna a fejét, ám sajnos épp a Russell szempontjából döntő pillanatban szembesültek vele.

„Olyasvalami ez, ami bármikor kifoghatott volna rajtunk az elmúlt 3 évben. És kifoghatott volna rajtunk a következő év első versenyén is. Olyasvalami ez, ami benne van a rendszerben. És borzasztóan balszerencsés volt a versenyzők, kiváltképp George számára.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Újabb részletek: Csúnyán kibabrált a Mercedesszel saját rádiórendszere
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!