Leclerc 2019-ben érkezett a Scuderiához, és rögtön abban az évben 24 ponttal verte az egyéni összetettben a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt. Tavaly még szembetűnőbbé vált a különbség, hiszen az alulmotivált német csupán harmadannyi pontot szerzett (33/98), mint a monacói üstökös.
A még mindig csupán 23 éves Leclerc szokatlanul hosszú távú, 2024-ig szóló szerződést kötött a Ferrarival. Egyértelműnek tűnik, hogy az olaszok rá építik a jövőt, tőle várják el, hogy 2007 után ismét egyéni világbajnoki címet nyerjenek, illetve 2008 után újra élen végezhessenek a konstruktőrök között.
Megbízható fegyverhordozóként idén leszerződtették mellé Sainzot, aki már a McLaren feltámadásában is rengeteget segített, és – egy fél szezon tapasztalatai alapján – a Ferrarinál sem okozott csalódást.
Sőt, éppen ellenkezőleg: a szeptemberben 27 évessé váló spanyol versenyző eddig több pontot gyűjtött (83/80), mint magasabbra értékelt csapattársa, vagyis villámgyorsan felvette a szükséges fordulatszámot.
Az időméréseken ugyan az eddigi 11 futam alatt simán kikapott a monacóitól (Leclerc 8:3 arányban vezet), de a pontokat vasárnap osztják, és Sainz a versenyeken mindig erősebb formát mutatott.
Ha a spanyol idén képes még tovább fejlődni, jövőre pedig az új szabályok és a gyökeresen megváltozó autók révén a Ferrari bajnokesélyessé lép elő, az még okozhat konfliktusokat a csapaton belül.
„Nyilvánvalóan nem ez a legerősebb F1-es szezonom. Úgy érzem, rengeteg pontot és lehetőséget vesztegettem el. Ferrari-pilótaként még nem sikerült egy tökéletes hétvégét összeraknom, pedig ebben korábban nagyon jó voltam” – bosszankodott Sainz.
Mindezzel együtt nem lehet elégedetlen, hiszen eddig mind a 11 versenyen értékelhető eredményt ért el. Csupán kétszer csúszott ki a pontszerzők közül, ugyanakkor Monacóban és Magyarországon dobogós helyezést szerzett.
„Boldog vagyok, hiszen gyorsan integrálódtam a csapatba, és a szezon első fele is jól sikerült. Nagyon elégedett vagyok a kocsival is, hiszen már a legelső versenytől kezdve képes vagyok a limiten autózni vele, és ki tudom hozni belőle a maximumot szinte bármelyik pályán” – összegezte a spanyol, aki 2022 végéig rendelkezik szerződéssel.
Akadnak olyanok, akik szerint Sainz gyorsan a csapattársa fejére nőhet, az pedig jelenleg még kiszámíthatatlan, hogyan reagálna erre a Ferrari vezéréül kiszemelt Leclerc. Történelmi példák mutatják, hogy két dudás nem fér meg sokáig egy csárdában.
„Az évet Leclerc kezdi favoritként, mert sokkal jobban ismeri a csapatot. De garantálom, hogy nem lesz első és második számú pilóta, hiszen ennek most nincs értelme. Abban is biztos vagyok, hogy Carlos alkalmanként Leclerc előtt lesz, sőt a szezon második felében ez még gyakoribbá válik” – jósolta meg (nem sokat tévedve) a szezon kezdetén a spanyol Marc Gene, aki versenyzőként és Ferrari-tesztpilótaként is rengeteg F1-es tapasztalatot szerzett.