Az FIA vizsgálatot indított annak érdekében, hogy kiderítsék, a Halo mekkora szerepet játszott abban, hogy senki nem sérült meg az F1-es Belga Nagydíj rajtbalesetében.
A futam elején történt ütközés következében Fernando Alonso McLarenje átrepült Charles Leclerc Sauberje fölött, és autója csúnya nyomokat hagyott a Sauberre felszerelt Halón. Kérdéses tehát, hogy a fejvédő megvédte-e Leclerc fejét az ütéstől – sokak szerint ezzel az esettel a Halo minden kételyre választ adott, így az ezzel kapcsolatos vitáknak a mai napon véget kell vetni.
A korábbi Forma-1-es versenyző, Max Chilton súlyos szavakat használt: „És az emberek még mindig azt gondolják, hogy nincs szükség a Halóra. A mai napon nélküle újra elveszíthettünk volna egy fantasztikus versenyzőt.”
A futamot követően Charlie Whiting versenyigazgatót is megkérdezték az esetről.
„Ez egy kicsit spekulatív lenne” – válaszolta Whiting arra a kérdésre, kijelenthető-e, hogy súlyos sérülésektől mentette-e meg Leclercet a Halo.
„De ahhoz nem kell nagy képzelőerő, hogy lássuk, hogy a keréknyomok akár Charles sisakján is lehettek volna. Elég jelentős guminyomok voltak a Halón – csoda lenne, ha a Halo nélkül nem érte volna el a gumi a sisakját.”
Az ütközést követően Alonso úgy nyilatkozott, a fejvédőnek köszönhető, hogy Leclerc nem sérült meg, így a Belga Nagydíjon „bizonyított” a szerkezet.
Leclerc – aki leginkább érintett a kérdésben – elmondta, egyáltalán nem híve a glóriának, azonban most örül, hogy ott volt az autóján.
Az FIA egyébként vizsgálatot indított annak érdekében, hogy kiderítse, milyen hatása lett volna az ütközésnek a Halo nélkül.
„Elkezdtük az elemek alapos vizsgálatát. Elég korai megmondani még. A nagysebességű kamera nem fog szörnyen sokat mondani, az onboard kamera pedig nem igazán tiszta” – mondta Whiting.