Friss hírek

Változhatnak a motorcsere miatti büntetések a Forma-1-ben

Változtathatnak a motorcserékért járó rajtbüntetéseken a Forma-1-ben – a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) több javaslatot is megvitat majd a csapatokkal, a cél pedig főként az, hogy a rajongók számára átláthatóbbá tegyék a versenyhétvégéket.

Sok éve érvényben van már az a rendszer, miszerint azok a versenyzők, akik egy idényen belül a megengedettnél több motort használnak fel a Forma-1-ben, rajtbüntetést kapnak – annak idején főként a költségcsökkentés okán vezették be, hogy a versenyzők meghatározott számban használhatnak fel motorkomponenseket egy idényen belül, ha pedig valamely egységből a megadott kvótán felül be kellett építeni egy újat, az érintett pilóta rajtbüntetést kapott.

Ha viszont egy csapat már biztos lehetett abban, hogy előbb-utóbb komponenscserére kényszerül, gyakran folyamodott taktikai cserékhez olyan pályákon, ahol viszonylag könnyű előzni, és a legkisebb hatása van egy esetleges rajtbüntetésnek.

Hirdetés
 

Mivel az elmúlt években sokan éltek ezzel a lehetőséggel, gyakran előfordult, hogy egy adott verseny végleges rajtrácsa köszönőviszonyban sem volt az időmérő edzés eredményével – ennek megértése pedig érthető módon nehézséget okozhat az átlagrajongóknak.

Csupán az Aston Martin és a Williams versenyző, valamint a mclarenes Daniel Ricciardo nem kaptak idén rajtbüntetést motorcsere miatt – mindenki más igen, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig a csapatokkal együttműködve vizsgálja, hogy miképp lehetne javítani a rendszeren.

A RacingNews365.com című internetes portál szerint az F1 Bizottsága már számos ötletet megvitatott, a következő ülésen pedig tovább egyeztetnek majd a kérdésben. Felmerült, hogy a rajtbüntetéseket a versenyen letöltendő büntetésekké alakítsák át – ha tehát egy versenyző autójában motorkomponenst cserélnek, a futamon időbüntetést kapjon, amit a kerékcsere során kellene letölteni, ám meghatározott körön belül.

De egyeztettek arról is, hogy a lecserélt motorkomponenseket kivegyék a csapatok rendelkezésére álló kvótából – magyarán, ha egy egységet lecserélnek egy adott versenyzőnél, a szóban forgó komponenst ne használhassák újra. Felmerült ugyanakkor annak lehetősége is, hogy a jövőben megemelik a felhasználható motorkomponensek számát.

Ha az F1 Bizottságán belül megszavaznak valamilyen változtatást, azt később a Motorsport Világtanácsnak (WMSC) kell majd ratifikálnia.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!