A száguldó cirkuszban 2024-ben teljesen be szeretnék tiltani a gumimelegítők használatát, előbb azonban 2023-ban 70°C-ról 50°C-ra csökkentenék azok hőmérsékletét, hogy a csapatok és a versenyzők a lehető legjobban fel tudjanak készülni a változásokra. A Pirelli 2023-as prototípusainak austini tesztelése során a mezőny kipróbálhatta a tervezett változtatásokat, a versenyzők pedig nem voltak elragadtatva tőlük.
A kétszeres világbajok Max Verstappen szerint sok baleset várható a szigorítástól: „Nem élveztem. Már a bokszutcában majdnem megpördültem. Persze a legkeményebb szett volt fenn az autón, de szerintem itt másról is szó van. Ha rendelkezünk gumimelegítőkkel, akkor miért nem használhatjuk azokat teljes kapacitáson? Használjuk ki teljesen, vagy ne használjuk egyáltalán” – fogalmazott a holland, aki szerint sok baleset várható a szigorítás miatt.
„Szerintem sokkal többre számíthatunk. „Az eddigiek alapján ezt már most elmondhatom. Kemény lesz. Emellett a gumikopás is teljesen más képet mutat majd, hiszen nagyon hidegek lesznek az abroncsok. Az első néhány körben sokat fogunk csúszkálni. Sokkal nagyobb lesz a kopás, mivel a guminyomás óriásit fog ugrani. Nem élveztem a dolgot, és ezzel sok más pilóta is így van, szóval erre találnunk kell valami megoldást.”
De hasonlóképp vélekedik Lando Norris is, aki úgy látja, egy ponton „mindenki összetöri majd az autóját”.
A versenyzői visszajelzések alapján a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli Mexikóban egy kísérletet hajtott végre: olyan gumikat kaptak a versenyzők, melyek 70°C-os paplanokban voltak – ám csak kettő, nem pedig a megszokott három órán át, mely időtartam a jövő évi szigorítás mellett is maradt volna. A gumigyártó arra jutott, hogy ezzel a megoldással valójában kevesebb energiát használnak el, és egyúttal a versenyzők aggályai is csökkenthetők.
A vállalat motorsport-főnöke, Mario Isola a Motorsport.com című internetes portálnak azt mondta, 2024-re „továbbra is az a terv, hogy ne legyenek gumimelegítő paplanok”, a következő szezon vonatkozásában viszont a fent már felvázolt konklúzióra jutottak.
„Olyan ez, mint az otthoni sütő. Ha bekapcsolod, az első fázisban eléred a kívánt hőmérsékletet, majd az stabilizálódik. De ahhoz, hogy a kívánt szinten maradjon a hőmérséklet, energiát kell felhasználni. Ez a lényeg” – magyarázta.
Isola a versenyzőkkel is közölte Mexikóban, mire jutott a Pirelli, a versenyzők pedig egyetértettek abban, hogy jobb, ha inkább rövidebb ideig melegítik elő az abroncsokat.
„Számomra ez egy értelmes megoldás. Ahogy mondtam, így több energiát is spórolunk. Most ki kell elemeznünk az összes adatot, hiszen ezt a tesztet csak pénteken hajtottuk végre, és nem volt sok időnk a kiértékelésre. És meg kell találnunk azt az öt gumikeveréket, amit homologizálni szeretnénk 2023-ra. Aztán ezeket elvisszük az abu dhabi szezonzáró tesztre, a versenyzők tehát kipróbálhatják a végleges keverékeket.”
„És aztán javasoljuk 2023-ra, hogy a gumimelegítő paplanokat két órán át 70°C-on melegítsük. Ez a terv jelenleg.”
Úgy tudni, a Pirelli már a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) és az F1-et is tájékoztatta a változásról, és pozitív visszajelzéseket kapott.