Vannak veszélyei a motorbefagyasztás feloldásának - F1VILÁG.HU

Vannak veszélyei a motorbefagyasztás feloldásának

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff szerint a jelenleg érvényben lévő motorbefagyasztás ideiglenes feloldása nem várt negatív következményekkel járhat.


A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff szerint a jelenleg érvényben lévő motorbefagyasztás ideiglenes feloldása nem várt negatív következményekkel járhat.

A Forma-1 elöljárói nemrég arról egyeztettek, egy időre feloldják a motorfejlesztések befagyasztását annak érdekében, hogy a gyártók fejleszthessenek jelenlegi, V6-os erőforrásaikon.

Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója korábban úgy nyilatkozott, nyitottak a változtatásra, ám a minap kifejtette, véleménye szerint az engedmény túl sok bajjal járna.

„Nehéz ügy ez, mert őszintén hiszek abban, hogy stabil szabályokra van szükségünk” – mondta a szakember.

„Én személy szerint nem lelkesedem az ötletért, mivel további költségek merülnének fel. És hogyan is lehetne mindenkinek ugyanolyan technikája? Komoly következményei lennének a változtatásnak, bőven lenne bajunk vele.”

„Próbálunk produktívak lenni. Nem megfeledkezvén a saját érdekeinkről mindig arra törekszünk, hogy a Forma-1 javát is szolgáljuk.”

A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci mindeközben sürgeti a változtatásokat, azt azonban cáfolta, hogy pusztán azért, mert keresik a módját a Mercedes legyőzésének.

„Soha nem erőltettük valamit taktikai okok miatt, mondván, hogy ’enyhítsünk a szabályokon, hogy befoghassunk a Mercedest’” – mondta a szakember.

„A kiindulópont az volt, hogy a Forma-1 nem várhat egy évet, míg elkezdhet dolgozni a motorokon. Nem úgy tekintünk erre a dologra, mint afféle csodafegyver. Ez egy módja annak, hogy az innovációról beszéljünk, és dolgozzunk az autón.”

Hirdetés

A Ferrarihoz hasonlóan a Renault is komoly hátrányban van a Mercedesszel szemben, a vállalat F1-es részlegét vezető Cyril Abiteboul azonban egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy a fejlesztési tilalom feloldása a javukra válna.

„Nem akarjuk túlköltekezni magunkat a motortechnológiát illetően” – mondta a szakember.

„Véleményem szerint olyan szabályokra lenne szükségünk amilyen hamar csak lehet, mely csökkenti a teljesítménybeli különbségeket az egyes gyártók között – hogy ne költekezzünk túl.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!