A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff szerint a jelenleg érvényben lévő motorbefagyasztás ideiglenes feloldása nem várt negatív következményekkel járhat.
A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff szerint a jelenleg érvényben lévő motorbefagyasztás ideiglenes feloldása nem várt negatív következményekkel járhat.
A Forma-1 elöljárói nemrég arról egyeztettek, egy időre feloldják a motorfejlesztések befagyasztását annak érdekében, hogy a gyártók fejleszthessenek jelenlegi, V6-os erőforrásaikon.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója korábban úgy nyilatkozott, nyitottak a változtatásra, ám a minap kifejtette, véleménye szerint az engedmény túl sok bajjal járna.
„Nehéz ügy ez, mert őszintén hiszek abban, hogy stabil szabályokra van szükségünk” – mondta a szakember.
„Én személy szerint nem lelkesedem az ötletért, mivel további költségek merülnének fel. És hogyan is lehetne mindenkinek ugyanolyan technikája? Komoly következményei lennének a változtatásnak, bőven lenne bajunk vele.”
„Próbálunk produktívak lenni. Nem megfeledkezvén a saját érdekeinkről mindig arra törekszünk, hogy a Forma-1 javát is szolgáljuk.”
A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci mindeközben sürgeti a változtatásokat, azt azonban cáfolta, hogy pusztán azért, mert keresik a módját a Mercedes legyőzésének.
„Soha nem erőltettük valamit taktikai okok miatt, mondván, hogy ’enyhítsünk a szabályokon, hogy befoghassunk a Mercedest’” – mondta a szakember.
„A kiindulópont az volt, hogy a Forma-1 nem várhat egy évet, míg elkezdhet dolgozni a motorokon. Nem úgy tekintünk erre a dologra, mint afféle csodafegyver. Ez egy módja annak, hogy az innovációról beszéljünk, és dolgozzunk az autón.”
A Ferrarihoz hasonlóan a Renault is komoly hátrányban van a Mercedesszel szemben, a vállalat F1-es részlegét vezető Cyril Abiteboul azonban egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy a fejlesztési tilalom feloldása a javukra válna.
„Nem akarjuk túlköltekezni magunkat a motortechnológiát illetően” – mondta a szakember.
„Véleményem szerint olyan szabályokra lenne szükségünk amilyen hamar csak lehet, mely csökkenti a teljesítménybeli különbségeket az egyes gyártók között – hogy ne költekezzünk túl.”