A pole pozícióból Forma-1-es pályafutása során először a Mercedes ifjú titánja, George Russell vághatott neki a 37. hungaroringi futamnak, mellette a 2. rajtkockában a Ferrari spanyolja, Carlos Sainz sorakozott, míg a 3. helyen Charles Leclerc foglalhatott helyet. A világbajnoki éllovas Max Verstappen motorgondok miatt csak a 10. helyre kvalifikálta magát, csapattársa, Sergio Perez pedig a 11. helyről indulhatott.
A RAJT
Bár lógott az eső lába, a mezőny végül száraz pályán vágott neki a futamnak: Russell jól kapta el a rajtot, Sainz azonban keményen támadta őt az 1-es kanyarban, előzni azonban nem tudott. Miután Alex Albon Williamse megsérült a start utáni tumultusban, rövid időre a virtuális biztonsági autós protokoll lépett életbe, Russell pedig 2,5 másodpercre növelni tudta előnyét az élen. Verstappen jól rajtolt, előrelépett a 7. pozícióba, nem sokkal később pedig Esteban Ocont is maga mögé utasította, így a 8. körben már a 6. helyen száguldott. A 7. helyről startoló Lewis Hamilton is nyert néhány pozíciót, a brit az 5. helyre jött fel.
A. 8. körben Sergio Perez is maga mögé tudta utasítani Esteban Ocont, így a két Red Bull szépen elkezdett felfelé lépkedni. Verstappen nem sokkal később Lando Norris McLarenje mellett is el tudott menni, a címvédő pedig a 12. körben már közvetlenül Hamilton mögött autózott.
Mivel Russell a lágy abroncsokkal rajtolt, jó tempót tudott diktálni az élen a közepes gumikkal startoló Ferrarik előtt, a 14. körben azonban Sainzék elkezdtek felzárkózni.
RUSSELL A BOKSZBAN
A 16. körben Russell a bokszba hajtott friss közepes keverékű gumikért, így az élre Sainz került. Ugyanebben a körben érkezett Verstappen is, aki ugyancsak a lágy abroncsokkal vágott neki a futamnak. Russell a 6., Verstappen a 8. helyre jött vissza. 1 körrel később Sainz is érkezett kerékcserére, a Ferrari szerelői viszont nem dolgoztak túl gyorsan, 3,7 másodperc alatt cseréltek kereket a spanyol autóján. Hasonló késlekedés történt egyébként korábban Russell kiállásánál is. A verseny 20. körében érkezett az időközben a 2. helyre kerülő Hamilton is, ő a második etapra is közepes keverékű gumikat kapott. A hétszeres világbajnok a 7. helyre jött vissza.
Leclerc közben próbálta elnyújtani első etapját az élen, feltehetően azért, hogy eggyel kevesebb kerékcserével teljesítse a versenytávot. A 21. körben 18 másodperces előnyben volt Russell-lel szemben, végül ennek a körnek a végén hívták be a bokszba, közepes keverékű gumijait pedig egy újabb garnitúra közepesre cserélték. A monacói csapattársa, Sainz elé, a 2. helyre jött vissza a pályára.
LECLERC MEGELŐZI RUSSELLT
Leclerc a 28. körben érte utol Russellt, és rögtön támadást is indított, a Mercedes pilótája azonban állta a sarat, és egy darabig szépen védte pozícióját. A Ferrari versenyzője végül a 31. körben egy gyönyörű manőverrel, kívülről előzte meg Russellt a Hungaroring 1-es kanyarjában, ezzel átvette a vezetést.
A 38. körben Verstappen DRS-távolságon belülre került a 3. helyen autózó Sainz mögött, ám a Red Bull a bokszba hívta őt. A címvédő közepes keverékű abroncsokat kapott, és nem is tervezett újra kiállni. Egy körrel később Leclerc és Russell is érkezett kerékcserére, előbbi versenyző autójára kemény, utóbbiéra közepes vegyület került.
VERSTAPPEN ELŐZ, MAJD MEGPÖRDÜL!
Leclerc Ferrariján nehezen melegedtek be a kemény keverékű gumik, Verstappen így a célegyenesben támadást tudott indítani ellene, és a 41. körben el is ment a Ferrari mellett. A holland pilóta aztán a pálya utolsó előtti kanyarjában hibázott, megpördült, így Leclerc vissza tudta venni tőle a pozíciót.
A 45. körben Verstappen újabb támadást indított Leclerc ellen, az 1-es kanyar kigyorsításán pedig ismét el tudott menni a monacói mellett, így feljött a 3. pozícióba, az eltérő taktikával próbálkozó Sainz és Hamilton mögé.
A 47. körben Sainzot is a bokszba hívta a Ferrari, a spanyol Russell mögé, a 4. helyre jött vissza, az élre pedig Hamilton került. A hétszeres világbajnok az 51. kör végén állt ki kerékcserére, az élre így Verstappen került, akit közel 6 másodperces lemaradással Leclerc követett. A közepes keverékű gumikkal köröző Russell egyre közelebb került a monacóihoz, majd az 54. körben a célegyenes végén el is ment Leclerc mellett, aki így visszacsúszott a 3. helyre. A kemény keverékű gumik szemmel láthatóan nem működtek a Ferrarin, az elrontott stratégia után pedig Leclerc-t ki is hívták a bokszba a kör végén lágy abroncsokért. Perez mögé, a 6. helyre jött vissza a pályára.
Hamilton közben szépen lassan lopakodott Sainz mögé, a Mercedesen jobban működtek a Pirelli lágy abroncsai, így viszonylag nagy tempóval érkezett meg a spanyol Ferrarijára. A brit a 63. körben támadást is indított a spanyol ellen, az 1-es kanyar előtt pedig viszonylag simán elment mellette, feljőve így a 3. helyre. Hamilton ezzel a lendülettel csapattársát is elkezdte ostorozni, a 65. körben pedig őt is megelőzte.
VERSTAPPEN A 10. HELYRŐL INDULVA GYŐZ!
Verstappen eközben kényelmes, bő 10 másodperces előnyben autózott az élen, és magabiztos teljesítményt nyújtva meg is nyerte a 37. Forma-1-es Magyar Nagydíjat Hamilton és Russell előtt, hiába érkezett meg az eső az utolsó körökre. A Ferrarik végül rendesen leszerepeltek: Sainz a 4., Leclerc pedig csak a 6. helyen ért célba, a két Ferrari közé a másik Red Bull-lal versenyző Sergio Perez férkőzött be. A további pontszerzők: Norris, Alonso, Ocon, Vettel.
A Forma-1-es világbajnokság a nyári szünetet követően a Belga Nagydíjjal folytatódik majd augusztus végén.
A Magyar Nagydíj végeredménye: