Verstappen masszázsra és fájdalomcsillapítóra vágyott a futam után - F1VILÁG.HU

Verstappen masszázsra és fájdalomcsillapítóra vágyott a futam után

HIRDETÉS
Fizikailag alaposan megviselte a Red Bull Forma-1-es versenyzőjét az idei Emilia-Romagna Nagydíj.
IMOLA, ITALY - MAY 19: Race winner Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing and Third placed Charles Leclerc of Monaco and Ferrari attend the press conference after the F1 Grand Prix of Emilia-Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari Circuit on May 19, 2024 in Imola, Italy. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202405190587 // Usage for editorial use only //

Idei legnehezebb F1-es futamát teljesítette Max Verstappen, aki a pole-pozícióból rajtolva sokáig senkitől sem zavartatva haladt újabb győzelme felé, mielőtt a verseny utolsó negyedében Lando Norris alaposan megkergette őt. Bár ezek intenzív körök voltak, Verstappen számára a legnagyobb kihívást nem ez, hanem a pálya egyenetlenségei okozta fájdalmak jelentették.

„A rázkódás tönkretett. A hátam, mindenem fáj. Ez nem a fizikai felkészültségen múlik, egyszerűen csak túlságosan rázós volt a pálya. Már nagyjából húsz kör után éreztem a hátam. Alig várom, hogy lefeküdhessek. Nem is tudom, egy masszázs és némi fájdalomcsillapító talán jól jönne…” – magyarázta a leintést követően.

Hogy az utolsó, kemény keverékes etapja során pontosan miért volt jelentősen lassabb, mint Norris, arra Verstappen az alábbi választ adta.

„Egyszerűen csak nem tudtam rendesen működésre bírni az abroncsokat. Úgy éreztem, nincsenek a működési tartományban. Egyre rosszabb lett a helyzet, az utolsó 15 kör során mintha jégen vezettem volna. Semmire sem reagáltak, amit ki kell vizsgálnunk.”

Verstappen helyzetét tovább nehezítette, hogy a verseny első felében túl sokszor hagyta el a pályát, ezért egyetlen hibára volt attól, hogy időbüntetést kapjon.

„Nyilván szóltak róla, onnantól óvatosnak kellett lennem. De azt hiszem, az is a probléma része volt, hogy a közepes keverékeken eléggé alulkormányzott volt az autó, így többször lecsúsztam a kanyarcsúcspontról. Ezt követően a keverékeken visszafogottabban vezettem. A vége felé lett nehéz a helyzet, amikor Lando elkezdett felzárkózni, hiszen muszáj voltam megint kihasználni a pálya teljes szélességét. Nagy figyelmet igényelt, de sikerült a vonalak között maradni. Minden kijáraton pontosan tudnom kellett, mit csinálok” – magyarázta.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!