A pole pozícióból idén másodszor a világbajnoki címvédő Max Verstappen rajtolhatott, mellőle pedig Fernando Alonso várhatta a piros lámpák kialvását, aki 10 év után kvalifikálta magát újra az első rajtsorba. A 3. helyről Carlos Sainz, a negyedikről pedig Lewis Hamilton vágott neki a futamnak. A Red Bull másik versenyzője, Sergio Perez az időmérős autótörés után csak a 13. helyről indult, míg Charles Leclerc a motorkomponensek cseréje miatt rajtbüntetést kapott, így csak a 19. pozícióból kezdte meg a montreali versenyt.
A RAJT
Verstappen jól kapta el a rajtot, megőrizte a vezetést, mint ahogy Fernando Alonso is megtartotta a 2. helyet, habár honfitársa, Sainz keményen támadta őt a startot követően. Lewis Hamilton Kevin Magnussennel csatázott, de ő is megőrizte a 4. pozíciót a nyitókörben. Leclerc egy helyet tudott javítani, ő és Yuki Tsunoda is megelőzte Nicholas Latifit a verseny első körében.
A 3. körben Sainz a hátsó egyenesben megelőzte Alonsót, így feljött a 2. pozícióba, és üldözőbe vehette Verstappent. Az 5. körben Russell is előzött egyet, ő a hajtűben vetődött be Magnussen mellé, és el is tudott menni a Haas versenyzője mellett. Mivel Magnussen autójának első szárnya megsérült az első körben, a Hamiltonnal való kakaskodás közben, a dán pilótát a 7. körben a versenyirányítás a bokszba rendelte orrkúpcserére.
TECHNIKAI GOND A RED BULLNÁL!
A verseny 8. körében Sergio Perez autója állt meg technikai probléma miatt: a mexikói versenyző a pálya 8-as kanyarjában parkolta le autóját, így életbe lépett a virtuális biztonsági autós protokoll. Ezt kihasználva a Red Bull a bokszba hívta Verstappent az élről, Sainz és Alonso azonban kint maradtak a versenypályán. A 12. körben a VSC alatt szintén friss kemény keverékű gumikra váltó Hamilton megelőzte Esteban Ocont, és az 5. pozícióban folytatta a versenyt. A 15. körben Verstappen utol is érte Alonsót, és megelőzte a spanyolt.
A 10. helyért közben Alex Albon, Valtteri Bottas és Charles Leclerc vívtak nagy csatát: a Williams pilótája körökön át tartotta maga mögött ellenfeleit, Bottas azonban végül a 18. körben megelőzte őt, ezt kihasználva pedig Leclerc is el tudott menni a thai versenyző mellett.
A 19. körben Mick Schumacher a 7. helyről volt kénytelen kiállni technikai probléma miatt: az incidens ezúttal is a 8-as kanyarban történt, ezúttal is életbe lépett a virtuális biztonsági autós protokoll. Ezt kihasználva Sainz is érkezett a bokszba, Alonsót viszont kint tartotta az Alpine, így a spanyol a 2. helyen haladt tovább Verstappen mögött. A spanyol azért nem érkezett kerékcserére, mert mire a bokszbejárathoz ért, már véget ért a VSC-periódus. A 22. körben a friss gumikon Sainz könnyedén megelőzte Alonsót, nem sokkal később pedig Hamilton is elment a kétszeres világbajnok mellett.
Alonso végül a 28. kör végén hajtott a bokszba, autójára pedig a kemény keverékű abroncsokat szerelték fel az Alpine szerelői. A spanyol versenyző Leclerc mögé, a 7. helyre csúszott vissza, a monacói viszont még adós volt kerékcseréjével, és nemigen bírt az előtte autózó Esteban Oconnal.
A 42. körben Verstappen előnye 6 másodpercre csökkent Sainzcal szemben, és mivel a holland a 9. körben ejtette meg első kerékcseréjét, szinte biztos volt, hogy még egyszer a bokszba hívják őt. A 42. körben Leclerc érkezett első és egyetlen kiállására, a futam második etapjára a közepes keverékű gumikat szerelték autójára. Mivel a Ferrari lassan dolgozott a bokszban, a monacói egy négy autóból álló DRS-vonat mögé érkezett vissza.
Verstappen a 43. körben második kerékcseréjére is megérkezett, a kemény keverékű gumikat kapta, Sainz és Hamilton mögé, a 3. helyre tért vissza a pályára. Verstappen a friss gumikon könnyedén megelőzte a hétszeres világbajnokot, akit szintén kihívtak másodszor is a bokszba.
Leclerc a friss gumikkal meg tudta előzni Ricciardót, Tsunodát, Zhou-t és Strollt is, így a 49. körben a 8. helyen száguldott.
TSUNODA A FALBAN!
A 49. körben Yuki Tsunoda kerékcseréje után ütközött neki a gumifalnak a 2-es kanyarban, a baleset miatt pedig pályára küldték a biztonsági autót. Sainzot természetesen azonnal hívták a bokszba, a spanyol a 2. helyre jött vissza, Verstappen mögé. A Safety Car az 54. kör végén hagyta el a pályát, Verstappen pedig megőrizte a vezetést Sainz előtt, miközben Hamilton a 3., Russell pedig a 4. helyen folytatta a versenyt Ocon és Alonso előtt.
Az 58. körben Leclerc megelőzte Alonsót, és már az 5. helyen autózó Ocont támadta. Sainz közben folyamatosan DRS-távolságon belül autózott Verstappenhez képest, a holland azonban magabiztosan tartotta az első helyet. Az 59. körben Leclerc Ocont is megelőzte, a Ferrari pilótája így feljött az 5. helyre.
VERSTAPPEN ÁLLJA A SARAT!
Bár Carlos Sainz nagy nyomást helyezett rá a hajrában, Max Verstappen magabiztos versenyzéssel megnyerte a Kanadai Nagydíjat. A dobogó legalsó fokára Lewis Hamilton állhatott fel.
A további pontszerzők: Russell, Leclerc, Ocon, Alonso, Bottas, Zhou és Stroll
A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva folytatódik a Brit Nagydíjjal.
A Kanadai Nagydíj végeredménye:
Poz. # Versenyző Csapat Körök Kül. 1. 1 Max Verstappen RED BULL 70 1:36:21.757 2. 55 Carlos Sainz FERRARI 70 +0.993 3. 44 Lewis Hamilton MERCEDES 70 +7.006 4. 63 George Russell MERCEDES 70 +12.313 5. 16 Charles Leclerc FERRARI 70 +15.168 6. 31 Esteban Ocon ALPINE 70 +23.890 7. 14 Fernando Alonso ALPINE 70 +24.945 8. 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO 70 +25.247 9. 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO 70 +26.952 10. 18 Lance Stroll ASTON MARTIN 70 +38.222 11. 3 Daniel Ricciardo MCLAREN 70 +43.047 12. 5 Sebastian Vettel ASTON MARTIN 70 +44.245 13. 23 Alexander Albon WILLIAMS 70 +44.893 14. 10 Pierre Gasly ALPHATAURI 70 +45.183 15. 4 Lando Norris MCLAREN 70 +52.145 16. 6 Nicholas Latifi WILLIAMS 70 +59.978 17. 20 Kevin Magnussen HAAS 70 +68.180 NC 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI 47 Kiesett NC 47 Mick Schumacher HAAS 18 Kiesett NC 11 Sergio Perez RED BULL 7 Kiesett