Mint ismert, a futam elején Leclerc hamar a bokszba kényszerült, autójának jobb első fékje ugyanis elkezdett túlhevülni – mint kiderült, azért, mert a hűtőnyílásba egy sisakfólia repült, ami elállta a levegő útját. A versenyt követően Mattia Binotto elárulta, a túlhevülés szenzorhibát okozott, ami hozzájárult ahhoz, hogy a futam hajrájában Leclerc 1 km/h-val átlépje a megengedett sebességhatárt a bokszban – emiatt meg is büntették, és az 5. helyett csak a 6. pozícióban végzett. Binotto azt is elmondta, az a bizonyos sisakrostély-fólia Verstappené volt.
A világbajnoki éllovasa a versenyt követően arról beszélt, az első körben egyszerűen csak próbált kimaradni a problémákból a 14. helyről indulva.
„Természetesen tudtam, hogy a rendelkezésünkre álló autóval nem sokat kell kockáztatnom” – mondta a monacói a leintést követően. „Szóval ilyenkor még nehezebb kimaradni a bajból, és voltak, akik kimentek a sóderágyba, aztán jöttek vissza a pályára, és persze védték a pozícióikat.”
„Szó szerint próbáltam kimaradni a bajból, de az ember persze nem akar túl sok időt veszíteni. Rendkívül hektikus volt, rengeteg volt a kosz is. És letéptem a sisakfóliámat, mert semmit sem láttam, hiszen az előző szektorban mindenki a fűre és a sóderágyra hajtott – de megúsztuk sérülés nélkül.”
Verstappen beszámolóját követően aztán feltették neki a kérdést, tudta-e, hogy Leclerc épp a verseny ezen szakaszában került bajba egy letépett sisakrostély-fólia miatt.
„Nem tudtam. Remélem, nem az enyém volt” – mondta a holland. „Rengeteg minden történt, sokan tépték le a fóliákat, és őszintén szólva óriási balszerencse, hogy ilyesmi történik. Az ember mindig tart tőle, hogy vele esik meg, főleg, ha benne van a sűrűjében, különösen egy ilyen pályán, mint ez, ahol elég gyorsan meg kell szabadulni tőlük. Ez a legrosszabb rémálmunk, de sajnos megesik az ilyen.”