A kérdés komolyan először éppen egy évvel ezelőtt, a tavalyi Monacói Nagydíjon merült fel, sokan ugyanis nem érezték igazságosnak, hogy Charles Leclerc úgy szerezte meg a pole-pozíciót, hogy az utolsó gyorskörében balesetet szenvedett, így a piros zászló miatt a többieknek már nem maradt lehetőségük legyőzni az idejét.
Hasonló forgatókönyv játszódott le az idei monacói kvalifikáción is: ezúttal Sergio Perez balesete miatt ért véget idejekorán a körözés a Q3-ban, a mexikói pedig a harmadik helyről rajtolhat vasárnap, pedig a mögötte érkező csapattársa úgy érezte, jobb időt futhatna nála, így viszont nem fejezhette be a körét és a 4. helyen maradt.
„Ezt nem szabadna hagyni. Máskülönben bárki megtehetné, hogy megfutja a körét, aztán a falnak megy” – kelt ki magából Verstappen még az autóban ülve, a csapatrádión keresztül.
A holland később már higgadtabban nyilatkozott helyzetéről: „Balszerencsés volt, hogy forgalmi dugóba kerültem. Szerintem a negyedik helynél jobbat is elérhettünk volna. Bár nem a pole-pozíciót, mert Charles túl erős volt ma, de jó lett volna legalább másodikként végezni. De hát Monaco már csak ilyen. Megfutjuk az első Q3-as körünket, utána pedig mindig fennáll a piros zászló veszélye, hiszen mindenki ekkor kockáztat a legtöbbet.”
„Eddig kicsit nehézkesen alakul számomra a hétvége. Persze mindig a Q3-ra tartogatjuk a legtöbbet, és sikerült is kicsit javulnom. A végén némileg eltérő stratégiát választottam, mint a körülöttem lévők, és úgy érzem, a kör elég jól is alakult, mielőtt megérkeztem volna ahhoz a kanyarhoz.”