Nicholat Latifi a kvalifikáció első etapjának [Q1] végén csúszott a sóderágyba, nem sokkal később pedig egy munkagép segítségével dolgoztak azon, hogy mihamarabb eltávolítsák a bukótérből a kanadai versenyautóját.
A szokásos eljárás ilyenkor az, hogy a helyszínen dolgozók folyamatosan informálják a versenyirányítást a mentés állapotáról, és kapcsolatban állnak Michael Masi versenyigazgatóval.
A versenyirányítás azt az információt kapta, hogy Latifi autójának eltávolítása befejeződik, mire a versenyautók kivezető körükön elérik a kérdéses pályaszakaszt – a race control ezért a tervezett időpontban elindította a Q2-t.
A munkagép viszont a tervezettnél lassabban ért a gumifalak mögé, és még a bukótérben járt, amikor a mezőny tagjai megérkeztek. Bár még kivezető körökön jártak a pilóták, és dupla sárga zászlókat lengettek nekik, természetesen nagy volt a tempó, hiszen a versenyzők próbálták üzemi hőmérsékletre hevíteni a gumikat.
„Kiengedtük az autókat a bokszutcából, mivel a munkagép a szervizút felé tartott” – magyarázta Michael Masi a történtek után.
„A versenyirányítás azt az információt kapta a helyszínről, hogy a jármű el fogja hagyni a pályát, mielőtt a kivezető körön lévő autók elérik a 8-as kanyart, ahol a mentés zajlott.”
„Amint nyilvánvalóvá vált, hogy a mentésben segédkező jármű mozgása késik a megnyitás felé, meghosszabbítottuk a dupla sárga zászlós szakaszt a 8-as kanyartól a 7-es kanyar bemeneti pontjáig, hogy lelassítsuk az autókat.”
„Nyilván ez nem egy olyan forgatókönyv volt, amit látni szerettünk volna, és utólag másképp döntenénk, és a bokszban tartanánk az autókat, amíg be nem fejeződik a mentés.”
„Felül fogjuk vizsgálni a procedúráinkat, hogy minimalizáljuk a hasonló incidensek előfordulásának lehetőségét a jövőben.”