A koronavírus-járvány miatt a 2021-re tervezett új technikai szabályok bevezetését egy évvel elhalasztották, az idei kasztnikon pedig nem lehet majd módosítani a következő szezonra.
Emellett szó van egyéb alkatrészek fejlesztésének befagyasztásáról is, sőt, felmerült, hogy a költségcsökkentés okán a motorokon se lehessen változtatni egy ideig.
A kasztnifejlesztések befagyasztásával mintegy 1,7 millió euró (közel 610 millió forint) marad a csapatok zsebében, ez azonban közel sem lesz elég a túléléshez, hiszen az idei szezon első 9 versenyét halasztani vagy törölni kellett, így a mezőny az év első felében nem jut bevételhez.
A csapatok ezért azt szeretnék, ha 5, de akár 10 millió dollárt (mintegy 3 milliárd 300 millió forint) meg tudnának spórolni.
Az F1-es mezőny tagjai a sportág vezetőivel, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) lefolytatott első meeting során mintegy 20 olyan összetevőt soroltak fel, melyek fejlesztését az új szabályok 2022-es bevezetéséig befagyaszthatnának: ezek közé tartozik a váltó, az első- és hátsó felfüggesztés, a hidraulika, a felnik, a törésstruktúrák, valamint a fékek is.
Az aerodinamikán és a hűtésen viszont változtathatnának, érdekes módon viszont a versenyautók orrán nem, az ugyanis része a törésstruktúrának.
A csapatok természetesen eltérően vélekednek az üggyel kapcsolatban, hiszen a barcelonai teszteken látottak alapján mindenki tudja, mely területen gyengélkedik, és mely területeken szeretne fejlődést elérni. A Ferrari például jó eséllyel tévútra került az orr-rész fejlesztésével, míg a Red Bullnál az első felfüggesztés fejlesztését befagyasztanák, a hátsóét viszont nem, mint ahogy a váltón is módosítanának.
MI LEHET A MEGOLDÁS?
Éppen ezért felmerült, hogy ismét bevezetik a zsetonrendszert a Forma-1-ben, és a 20 összetevő közül kiválaszthatna mondjuk kettőt, amelyen fejleszteni szeretne. Úgy tudni, a csapatok április 8-án, azaz ma tovább egyeztetnek majd erről.
A legutóbbi meetingen megvitatták a szélcsatornák használatát is, egyelőre azonban nem született egyezség arról, hogy pontosan mennyit használhatnák a létesítményeket.
A hírek szerint a motorgyártók, a Ferrari, a Mercedes, a Honda és a Renault megállapodtak abban, hogy korlátozzák a motorfejlesztéseket 2021-től.