Friss hírek

Visszatérhet a zsetonrendszer a Forma-1-be!

HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 27: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Ferrari Team Principal Mattia Binotto talk in the Paddock before final practice for the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 27, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-212XN7TMN2511 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Egyáltalán nem kizárt, hogy 2021-ben visszatér a zsetonrendszer a Forma-1-be. A száguldó cirkusz csapatai jelenleg is arról egyeztetnek a vezetőséggel, hogy pontosan milyen alkatrészek fejlesztését fagyasszák be a következő idényre.

A koronavírus-járvány miatt a 2021-re tervezett új technikai szabályok bevezetését egy évvel elhalasztották, az idei kasztnikon pedig nem lehet majd módosítani a következő szezonra.

Emellett szó van egyéb alkatrészek fejlesztésének befagyasztásáról is, sőt, felmerült, hogy a költségcsökkentés okán a motorokon se lehessen változtatni egy ideig.

A kasztnifejlesztések befagyasztásával mintegy 1,7 millió euró (közel 610 millió forint) marad a csapatok zsebében, ez azonban közel sem lesz elég a túléléshez, hiszen az idei szezon első 9 versenyét halasztani vagy törölni kellett, így a mezőny az év első felében nem jut bevételhez.

A csapatok ezért azt szeretnék, ha 5, de akár 10 millió dollárt (mintegy 3 milliárd 300 millió forint) meg tudnának spórolni.

Az F1-es mezőny tagjai a sportág vezetőivel, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) lefolytatott első meeting során mintegy 20 olyan összetevőt soroltak fel, melyek fejlesztését az új szabályok 2022-es bevezetéséig befagyaszthatnának: ezek közé tartozik a váltó, az első- és hátsó felfüggesztés, a hidraulika, a felnik, a törésstruktúrák, valamint a fékek is.

Az aerodinamikán és a hűtésen viszont változtathatnának, érdekes módon viszont a versenyautók orrán nem, az ugyanis része a törésstruktúrának.

A csapatok természetesen eltérően vélekednek az üggyel kapcsolatban, hiszen a barcelonai teszteken látottak alapján mindenki tudja, mely területen gyengélkedik, és mely területeken szeretne fejlődést elérni. A Ferrari például jó eséllyel tévútra került az orr-rész fejlesztésével, míg a Red Bullnál az első felfüggesztés fejlesztését befagyasztanák, a hátsóét viszont nem, mint ahogy a váltón is módosítanának.

MI LEHET A MEGOLDÁS?

Éppen ezért felmerült, hogy ismét bevezetik a zsetonrendszert a Forma-1-ben, és a 20 összetevő közül kiválaszthatna mondjuk kettőt, amelyen fejleszteni szeretne. Úgy tudni, a csapatok április 8-án, azaz ma tovább egyeztetnek majd erről.

A legutóbbi meetingen megvitatták a szélcsatornák használatát is, egyelőre azonban nem született egyezség arról, hogy pontosan mennyit használhatnák a létesítményeket.

A hírek szerint a motorgyártók, a Ferrari, a Mercedes, a Honda és a Renault megállapodtak abban, hogy korlátozzák a motorfejlesztéseket 2021-től.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!