Olasz lapértesülések szerint nem kizárt, hogy a Red Bull Racing vadonatúj fejlesztése, az F-csatorna okolható azért, hogy Mark Webber horrorisztikus balesetet szenvedett az elmúlt hétvégén Valenciában.
Olasz lapértesülések szerint nem kizárt, hogy a Red Bull Racing vadonatúj fejlesztése, az F-csatorna okolható azért, hogy Mark Webber horrorisztikus balesetet szenvedett az elmúlt hétvégén Valenciában.
A belső kamerás felvételeken jól látszott, hogy az ausztrál pilóta nem sokkal azelőtt aktiválta a nagyobb végsebességek elérését szolgáló rendszert, hogy hátulról telibe találta Heikki Kovalainen autóját, aki a vártnál előbb kezdett el végezni a 12-es kanyar bejárata előtt.
|
Míg a rendszert elsőként kifejlesztő McLaren versenyzői a térdükkel, addig a riválisok pilótái – a karosszéria homologizációja miatt – a kézfejükkel aktiválják a rendszer, ami sokkal veszélyesebb, hiszen vannak olyan pillanatok, mikor csak egy ujjal fogják a kormányt.
A felvételek tanúsága szerint Webber is csak a hüvelykujjával fogta a kormányt, mikor a Lotus mögé érkezett, és bár azonnal rámarkolt a kormányra, már nem volt elég ideje arra, hogy elkerülje az ütközést.
Az Autosprint magazin szakértője elemezte az ausztrál pilóta mozdulatait, és azt gondolja, hogy az F-csatornának igenis köze van az ütközéshez, mert ha Webbernek nem kellett volna elengednie a kormányt, akkor gyorsabban tudott volna reagálni az előtte történtekre.