A Francia Nagydíj versenybírói testületének védelmére kelt a vasárnapi futam után Charlie Whiting versenyigazgató, aki szerint a stewardok helyesen jártak el, amikor 5 másodperces időbüntetéssel sújtották a rajt után balesetet okozó Sebastian Vettelt.
A Ferrari német versenyzője az 1-es kanyarban nekiütközött Valtteri Bottas Mercedesének, minek következtében a finn defektet kapott, neki pedig az első szárnya sérült meg.
Az első kör végén így mindketten a bokszba kényszerültek, Vettelt pedig később 5 másodperces büntetéssel sújtották a versenybírók.
A verseny után sokan – köztük a futamot megnyerő Lewis Hamilton, valamint a Mercedes nem ügyvezető elnöke, Niki Lauda – bírálták a stewardokat, szerintük ugyanis nem igazságos, hogy Vettel a történtek ellenére Bottas előtt tudott végezni: a német 5. lett, míg a finn be kellett, hogy érje a 7. pozícióval.
A történtek után Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója kifejtette, a versenybírók a korábbi incidensek alapján igyekeztek megfelelő döntést hozni, és alapvetően négy büntetésmód közül választhattak.
„A versenybíróknak négy lehetőségük volt” – kezdte a magyarázatot Charlie Whiting, az FIA állandó versenyigazgatója, utalva arra, hogy Vettel az 5 másodperces időbüntetés helyett kaphatott volna 10 másodperces időbüntetést, áthajtásos büntetést, vagy 10 másodperces stop-and-go-büntetést.
„Az 5 másodperc mellett döntöttek az összehasonlítható eseteket figyelembe véve.”
Whiting szerint a büntetés szempontjából lényegtelen, hogy végül milyen eredmény született a versenyen, a bírák ugyanis kizárólag az első kanyarban történt incidens alapján hirdettek ítéletet.
„Ha megnézzük a baleset hatását, akkor nyilván lehet eltérően értékelni a helyzetet, de ez nem feladata a versenybírói bizottságnak. Ők csak az alapján hoznak ítéletet, ami történt, nem pedig azt figyelembe véve, hogy mi történt azután.”