Az innovatív fejlesztéssel a Mercedes még a februári téli teszteken rukkolt elő, és bár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) álláspontja szerint a megoldás szabályos, a Red Bull mégis óvást helyezett kilátásba a márciusra tervezett Ausztrál Nagydíj előtt.
A koronavírus-járvány miatt a témát természetesen jegelték az elmúlt időszakban, a Mercedes azonban az Osztrák Nagydíj pénteki edzésnapján pályára vitte DAS-rendszerét.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner pénteken elárulta, már jelezték az FIA felé, hogy válaszokat szeretnének kapni a rendszerrel kapcsolatban, a Mercedes-főnök Toto Wolff szerint azonban a Red Bullnak alaposan meg kellene fontolnia, hogy megóvja-e megoldásukat az idény első versenyhétvégéjén.
„Minden csapat tisztában van azzal, hogy a versenyzés folytatását tekintve most egy nagyon érzékeny helyzetben vagyunk” – mondta Wolff.
„Ez az első verseny, és egyfelől természetesen jogos az állásfoglalás kérése, ugyanakkor viszont tisztában vagyunk azzal, hogy nem szeretnénk nagy vitához jutni vasárnap.”
„Szerintem Christian is megfelelő lépéseket fog tenni. A vita és az eltérő mérnöki értelmezések mindig részét képezték a Forma-1-nek, és erre számítani is lehet, egyúttal pedig része a kockázatnak.”
Wolff azt mondja, nem aggódnak a DAS-rendszer legalitása miatt.
„Tiszteletben tartom Christian álláspontját. A dolgok tisztázása mindig jó. De azt gondolom, jó oldalon állunk. Rengeteget egyeztettünk az FIA-val. Ez az oka annak is, hogy fent van az autón, szóval mindketten előállunk majd az érveinkkel, és aztán meglátjuk.”
Így működik a Mercedes DAS-rendszere: