Hamilton és a Mercedes a Forma-1 történetének legeredményesebb párosát alkotják jelenleg: összesen 6 világbajnoki címet szereztek közösen, a brit pilóta pedig 8 konstruktőri trófeához segítette hozzá a német csapatot 2013 óta. Az idei szezon viszont kiábrándítóan indult az ezüstnyilak számára, azt pedig már most ki lehet jelenteni, 2022-ben nem lesz esélyük a végső győzelem elhódítására.
Hamilton 2007-es F1-es bemutatkozása óta minden egyes idényben képes volt a futamgyőzelemre, idén viszont a diadal egyelőre még várat magára. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke viszont állítja, Hamilton csapat iránti elkötelezettsége soha nem kérdőjeleződött meg, ezért nem is volt értelme más versenyzőkkel tárgyalni, hiszen nem állt fenn a veszélye annak, hogy a brit pilóta hátat fordít a Forma-1-nek.
„Nem voltam kapcsolatban más versenyzőkkel” – mondta a csapatfőnök a Motorsport.com című internetes portálnak. „Lewis és én – még ha a szezon balul is sikerül – legalább a remény elve alapján együtt maradtunk volna a következő évre. Nem voltam kapcsolatban aktívan vagy reaktívan senkivel azzal kapcsolatban, hogy nálunk versenyezzen a továbbiakban.”
Hamilton még 2021-ben két évvel hosszabbította meg szerződését, így 2023 végéig biztosan a csapat versenyzője lesz. Wolff elárulta, a nehéz idénykezdet után a hétszeres világbajnok elfogadta a helyzetet, mint „új valóságot”.
„Természetesen nem egy örömteli élmény ez, de az első néhány verseny után Lewis nagyon különleges volt. Az alapállapot számára arról kezdett el szólni, hogy hogyan tudjuk visszajuttatni az autót az élre. És még amikor én sem voltam a legjobb formában, ő akkor is a legpozitívabb egyén volt a teremben, próbált motiválni mindenkit, még akkor is, ha borzasztó volt vezetni ezt az autót.”
Hamilton a bajnokság első felében sokat kísérletezgetett a Mercedes autójával, hogy megértsék annak alapvető problémáit. Úgy tűnik, sikerült is jelentős előrelépéseket tenni, a legutóbbi versenyeken ugyanis a csapat rendre a dobogós eredményekért harcolhatott.
„Decemberben még a világbajnoki címért versenyeztünk, négy hónappal később pedig már egy olyan autónk volt, amely nem volt esélyes a bajnoki címre” – folytatta Wolff. „Szóval mindenkinek – a versenyzőknek, a mérnököknek és a menedzsmentnek is – el kell fogadni azt, hogy ez az új valóság, és ki kellett találnunk, hogy mit kezdünk ezzel a helyzettel. Nem lehet csak úgy átállítani egy kapcsolót, és azt mondani, oké, semmi probléma, ki fogjuk rántani magunkat ebből.”