Egyre jobban elmérgesedik a Forma-1-es paddockban a „delfinezésügy” vitája: bár az FIA kilátásba helyezte, hogy biztonsági megfontolásból segít a csapatoknak leküzdeni az autók pattogásából fakadó problémát, ám ez nem lenyugtatta, inkább csak még inkább feltüzelte a kedélyeket a csapatok között.
A Motorsport értesülései szerint a szombati csapatvezetői értekezleten komolyabb konfrontáció alakult ki a résztvevők között, amikor Toto Wolff azzal vádolta meg riválisait, hogy azok szándékosan hátráltatni próbálják az FIA munkáját a helyzet megoldásában. Ennek csak egyik eleme, hogy a montreali hétvégén óvással fenyegettek a Mercedes által használt második merevítőrúd használata miatt – Wolff szerint egyes csapatvezetők arra kérték saját versenyzőiket, hogy ne panaszkodjanak az autó pattogására, annak reményében, hogy a szabályok változatlanok maradnak, ami továbbra is jelentősen visszaveti a Mercedesek teljesítményét a pályán.
„Persze ebben a sportban mindenki igyekszik előnyt szerezni vagy megtartani azt, de ezúttal túl messzire mentek” – idézi Wolffot a Motorsport. „Minden csapatban van legalább egy versenyző, aki kimondta, hogy Bakuban nagy fájdalmai voltak, hogy nehezen tudták a pályán tartani az autót vagy a pattogás rontotta a látásukat.”
„Rendkívül álszent dolog, ahogy a csapatvezetők próbálják manipulálni a versenyzőiket abban, hogy mit mondjanak, annak érdekében, hogy megtartsák az előnyüket, és ilyen politikai játszmákba mennek bele, amikor az FIA gyors megoldást próbál találni az autók számára.”
Wolff igyekszik hangsúlyozni, a pattogás megszűntetéséért tett törekvések nem csak a Mercedesnek állnak érdekében, hiszen a balesetveszély, az egészségkárosodás minden versenyzőt érinthet.
„Nem csak a Mercedesről beszélek: minden autó megszenvedte valamennyire a körülményeket Bakuban, ahogyan itt, Montrealban is. Az autók nagyon merevek, emiatt túlságosan pattognak, vagy nevezzük bárhogyan. Ennek olyan hosszú távú egészségügyi hatásai lesznek, amelyeket még fel sem tudunk mérni, és hogy eközben egyesek a háttérből próbálnak manipulálni és a versenyzőiket kondicionálni, az egyszerűen szánalmas” – használt erős szavakat a Mercedes csapatvezetője.
„Persze lesznek, akik megkérdőjelezik az én őszinteségemet is. De emiatt mondom, hogy ez nem csak egyetlen csapat problémája. Még a Red Bull egyik versenyzője, [Sergio] Perez is azt mondta, hogy 300 km/órás sebesség felett már nem látja a fékpontokat, nem tudja megfelelően pozícionálni az autóját. De hallgassuk csak meg, amit [Carlos] Sainz, [Daniel] Ricciardo, [Esteban] Ocon, [Kevin] Magnussen vagy a mi két versenyzőnk mondott a témában. Ez a szívóhatás tervezési problémája, amit meg kell oldanunk, mielőtt bármilyen következménye lenne.”