Nem a Ferrarit akarta hátráltatni a bokszutcában a Mercedes csapata azzal, hogy kiküldte szerelőit a garázs elé az Olasz Nagydíjon, noha végül mégsem érkezett versenyautójuk kerékcserére.
Amikor a versenyben akkor vezető Kimi Räikkönen a 20. körben kiállt a bokszba, a Mercedes is kiküldte szerelőit a garázs elé – habár Lewis Hamilton végül mégsem érkezett kerékcserére.
A Sky Sports F1 szakkommentátora, Paul di Resta utalt arra, a Mercedes talán azért csinálhatta mindezt, hogy kicsit megnehezítse Räikkönen kerékcseréjét, hiszen a német istálló garázsa közvetlenül a Ferrari előtt helyezkedett el a bokszban.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója viszont határozottan cáfolta ezt. Azt mondja, fontolgatták, hogy kihívják Hamiltont.
„Nem fantomtaktika volt. Fel voltunk készülve arra, hogy az ellenkezőjét csináljuk” – mondta a szakember az Autosportnak.
„Ha Kimi nem állt volna ki, mi kihívtuk volna Lewist. És erre fel voltunk készülve – szóval nem csak egy fantom volt.”
Hamilton szintén azt mondta a verseny után, simán benne volt a pakliban, hogy érkezik a bokszba a futam azon szakaszában.
„Nyilván láttam számos eltérő szimulációt arra, hogy mi történhet a versenyen” – mondta Hamilton.
„Intenzív kommunikáció zajlott a csapat és köztem oda-vissza. Azon tanakodtam, hogy kihívhatnának egy körrel korábban, mint Kimit, szóval működhet az elévágás, de nem így történt.”
A Forma-1 Sportszabályzata kimondja, hogy a szerelők nem mehetnek ki a garázsból a bokszutcába, csak akkor, ha autóik valóban kiállnak, Charlie Whiting versenyigazgató viszont azt mondja, az FIA rugalmasan kezeli ezt a regulát.
„Továbbra is az az érzésem, hogy ez is része a játéknak. Nem szeretjük, ha a csapatok csak úgy lófrálnak a bokszutcában, ha nem csinálnak éppen kerékcserét – csak akkor jöjjenek ki, ha kerékcsere következik. Tehát, ha minden körben megtennék ezt, valószínűleg szólnánk érte” – mondta Whiting.
„A Mercedes valóban gondolkodhatott a kiálláson, de meggondolta magát. Ha pedig valaki nem viselkedik teljesen inkorrektül, szerintem nem fogunk szólni érte.”
Whiting viszont elismerte, komolyabban veszik az ügyet, ha azt látják, hogy egy csapat szándékosan próbál hátráltatni egy riválist.
„Ha így lesz, megvizsgáljuk. Ha világossá válik, hogy amit csinálnak, az azért van, hogy megnehezítsék egy másik autó beállását, és nem áll szándékukban kereket cserélni. Akkor feltehetően kivizsgáljuk majd.”