Vettel 2015-ben csatlakozott a Ferrari csapatához, a hőn áhított világbajnoki címet azonban máig nem sikerült elhódítania a vörösök színeiben.
A német versenyző jelenleg érvényes szerződése a 2020-as év végén lejár, és egyelőre nem tudni, hogy a felek közös utakon folytatják-e a jövőben.
Vettel és a Ferrari természetesen egyeztetnek már a folytatás lehetőségéről – a négyszeres világbajnok nemrég egy interjúban azt mondta, jó esély van rá, hogy eldől a jövője, még mielőtt a 2020-as idény elrajtol.
Nos, a legfrissebb hírek szerint az idei világbajnokság július elején zárt kapus versenyekkel kezdődhet, Vetteltől azonban állítólag április végéig választ vár a Ferrari. Merthogy a maranellóiak már ajánlatot is tettek neki: olasz sajtóhírek szerint 1 évvel hosszabbítanának csak vele, és fizetésén is csökkentenének. A Gazzetta dello Sport szerint viszont a négyszeres világbajnok ezt az ajánlatot elutasította.
Bár Mattia Binotto, valamint Vettel legutóbbi nyilatkozata is azt sugallja, a felek hajlanak a megállapodásra, és szívesen folytatnák együtt a jövőben, a Ferrarinak természetesen van B-terve – és kell is, hogy legyen!
Úgy tudni, a csapat listáján jelenleg három név szerepel: Daniel Ricciardo, Carlos Sainz és Antonio Giovinazzi!
RICCIARDO EGYSZER MÁR KÖZEL KERÜLT A FERRARIHOZ
Ricciardóval korábban már tárgyalt a Scuderia, végül azonban a felek nem jutottak közelebb egymáshoz, Kimi Räikkönen utódjául pedig végül Charles Leclerc-t választották. Ezen döntésüket olyannyira nem bánták meg, hogy a sikeres 2019-es évad után 2024-ig meghosszabbították a monacói szerződését.
Ha viszont Vettellel nem sikerül megállapodni, Ricciardo mégis kiköthet Maranellóban, hiszen az ő szerződése is lejár a Renault-nál az idény végén, ráadásul a francia istállóval való házasság egyelőre nem egy sikersztori.
A téli teszteken Ricciardót természetesen faggatták is arról, mit jelentene számára, ha a vörösök autójában ülhetne a jövőben.
„Erre nem tudok válaszolni. Sebastiannak jó autója van. De én szeretném, ha ez a projekt működne a Renault-nál. Nem azért akartam eljönni a Red Bulltól, hogy csak felugorjak a következő vonatra. A Renault-val szeretnék feljutni a csúcsra” – mondta akkor az ausztrál, aki azt is világossá tette, másodhegedűsnek biztosan nem szerződne egy csapathoz sem.
„Én az egyenlő bánásmódban hiszek, nem játszom másodhegedűst! Ha egy csapat azt mondja nekem, hogy ’szeretnénk leszerződtetni, de be kell sorakoznod a csapattársad mögé’, akkor nem írok alá.”
„Nagyobb érdeklődésre számítottam a Ferrari részéről [2018-ban]. De hogy mi történt, azt én sem tudom. Aki azt mondja, hogy túl sok pénzt kértem, az hazudik. Valaki igazából meggátolta az érkezésem. Hogy ki? Azt én is szeretném tudni. Tárgyaltam a Ferrarival, de ők talán csak megállapodtak Leclerc-rel, szóval az ajánlat már nem élt.”
„Ami engem és a Ferrarit illeti: szeretnék még évekig versenyezni a Forma-1-ben. És ki tudja? Az útjaink egy napon talán ismét keresztezik egymást.”
SAINZ A McLARENRE FÓKUSZÁL, DE…
Ricciardo mellett Carlos Sainzot tartják a legesélyesebbnek arra, hogy átvegye Vettel helyét. A spanyol pilóta szerződése év végén ugyancsak lejár a McLarennél – ahol egyébként remekül érzi magát.
„Mindenki tudja, hogy nagyon otthon érzem magam a McLarennél, és tárgyalunk egy több évre szóló hosszabbításról” – nyilatkozta Sainz.
„De természetesen jó, ha az embert összefüggésbe hozzák a Ferrarival, megtiszteltetésnek érzem. Jelenleg viszont a McLarenre szeretnék fókuszálni.”
A SAJÁT NEVELÉS
Mivel Charles Leclerc is a Ferrari akadémiájáról került ki, értelemszerűen azt a lehetőséget sem vethetik el az olaszok, hogy saját udvarukból válasszanak versenyzőt arra az esetre, ha nem tudnak megállapodni Vettellel.
Kézenfekvő opció lehet ebben az esetben Antonio Giovinazzi, aki idén második szezonját kezdi majd meg az Alfa Romeo csapatánál.
„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem álmodom a Ferrariról. Pontosam tudom, hogyha jó teljesítményt nyújtok 2020-ban, akkor esélyem lehet arra, hogy Charles Leclerc csapattársa legyek 2021-ben” – nyilatkozta a fiatal olasz.
„A 2019-es év nem volt könnyű. Szeretném látni azt a versenyzőt, aki gyakorlatilag két évig nem versenyzett, mégis hozni tudja Kimi Räikkönen tempóját! Az alapsebesség rendben van. Amiben viszont előrébb jár ő, az a versenytapasztalat, a rajtok, a stratégiák, a kerékcserék, a gumikezelés.”
„A célom 2020-ra egyszerű: le kell győznöm Kimit! És akkor lesz esélyem arra, hogy a Ferrarihoz szerződjek.”