Az már korábban nyílt titok volt, hogy a Ferrari szerette volna leszerződtetni Sennát az 1996-os idényre. A brazil versenyző 1994-ben szerződött át a McLarentől a Williamshez, ám a szezon harmadik versenyén tragikus balesetet szenvedett Imolában.
Senna kétéves szerződést írt alá a brit istállóval, így ha nincs a tragédia, 1996-ban a Ferrarinál folytathatta volna pályafutását. Az olasz istálló ugyanis le akarta szerződtetni őt, az akkor 34 éves versenyzővel Luca di Montezemolo nem sokkal halála előtt találkozott is.
A Ferrari végül ’96-ban az akkor már kétszeres világbajnok Michael Schumachert szerződtette le. Di Montezemolo legutóbbi nyilatkozatában utalt rá, ha nincs a szörnyű baleset, Schumacher és a Ferrari útjai jó eséllyel nem keresztezték volna egymásét.
„A Schumacher/Senna-páros azt jelentette volna, hogy lábon lőjük magunkat” – mondta a Ferrari egykori elnöke a Sky Sport 24 televíziónak nyilatkozva.
„Nem működött volna, mert ha két szupersztár van ugyanannál a csapatnál, nem nyerhetsz.”
Di Montezemolo azt mondja, egy ilyen versenyzőpáros kétségkívül remek show-t szolgáltatott volna, „a Ferrari számára viszont nem lett volna jó”.
A Ferrari egykori elnöke elárulta, voltak kritikus hangok Olaszországban, amikor bejelentették Michael Schumacher szerződtetését 1995 végén.
„Volt némi szkepticizmus, de magabiztos voltak a döntésemet illetően, mert az időzítés megfelelő volt.”
Schumachert már 2 évvel korábban is megszerezhette volna a Scuderia, az olasz szakember szerint viszont az még korai lett volna.
„Nem volt meg az autónk a győzelemhez. Michael azt követően érkezett, hogy a csapat egy hosszú átszervezésen esett át. Akkor érkezett, amikor egy jó versenyző igazán nagy különbséget jelenthetett.”
A döntés pedig végül helyesnek bizonyult: Schumacher 2000-ben lett először bajnok a Ferrarival, és sorozatban 5 vb-címet gyűjtve a német versenyző máig a Forma-1 legeredményesebb pilótája 7 világbajnoki címével.