Di Montezemolo: A Schumacher/Senna-páros nem működött volna a Ferrarinál

Michael Schumacher Ferrari 412 T2
Fotó: Girardo & Co
Michael Schumacher és a Ferrari házassága valószínűleg nem jöhetett volna létre, ha Ayrton Senna nem veszíti életét az 1994-es San Marinói Nagydíjon – ezt Luca di Montezemolo, a Scuderia egykori elnöke árulta el.

Az már korábban nyílt titok volt, hogy a Ferrari szerette volna leszerződtetni Sennát az 1996-os idényre. A brazil versenyző 1994-ben szerződött át a McLarentől a Williamshez, ám a szezon harmadik versenyén tragikus balesetet szenvedett Imolában.

Senna kétéves szerződést írt alá a brit istállóval, így ha nincs a tragédia, 1996-ban a Ferrarinál folytathatta volna pályafutását. Az olasz istálló ugyanis le akarta szerződtetni őt, az akkor 34 éves versenyzővel Luca di Montezemolo nem sokkal halála előtt találkozott is.

A Ferrari végül ’96-ban az akkor már kétszeres világbajnok Michael Schumachert szerződtette le. Di Montezemolo legutóbbi nyilatkozatában utalt rá, ha nincs a szörnyű baleset, Schumacher és a Ferrari útjai jó eséllyel nem keresztezték volna egymásét.

„A Schumacher/Senna-páros azt jelentette volna, hogy lábon lőjük magunkat” – mondta a Ferrari egykori elnöke a Sky Sport 24 televíziónak nyilatkozva.

„Nem működött volna, mert ha két szupersztár van ugyanannál a csapatnál, nem nyerhetsz.”

Di Montezemolo azt mondja, egy ilyen versenyzőpáros kétségkívül remek show-t szolgáltatott volna, „a Ferrari számára viszont nem lett volna jó”.

A Ferrari egykori elnöke elárulta, voltak kritikus hangok Olaszországban, amikor bejelentették Michael Schumacher szerződtetését 1995 végén.

„Volt némi szkepticizmus, de magabiztos voltak a döntésemet illetően, mert az időzítés megfelelő volt.”

Schumachert már 2 évvel korábban is megszerezhette volna a Scuderia, az olasz szakember szerint viszont az még korai lett volna.

„Nem volt meg az autónk a győzelemhez. Michael azt követően érkezett, hogy a csapat egy hosszú átszervezésen esett át. Akkor érkezett, amikor egy jó versenyző igazán nagy különbséget jelenthetett.”

A döntés pedig végül helyesnek bizonyult: Schumacher 2000-ben lett először bajnok a Ferrarival, és sorozatban 5 vb-címet gyűjtve a német versenyző máig a Forma-1 legeredményesebb pilótája 7 világbajnoki címével.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS