A francia istálló kedden és szerdán dolgozhat Spielbergben, miután a versenypálya üzemeltetői bérbe adták nekik a pályát erre a két napra. A Renault 2018-as autójával van jelen Ausztriában, ahol Daniel Ricciardo és Esteban Ocon is formába lendülhet.
Maga az ausztriai teszt ténye azért is furcsa, mert a Red Bull és a Renault viszonya igencsak megromlott az elmúlt években, most viszont a csapat mégis az energiaital-gyártó tulajdonában lévő versenypályán gyakorolhat.
Hogy mindez hogyan valósulhatott meg, az nagy kérdés – és úgy tűnik, erre még az általában mindent kézben tartó Helmut Marko sem tudja a választ!
„Igazán óriási eredmény volt a Projekt Spielberg részéről, hogy bérbe adták a pályát egy rivális csapatnak! Fogalmazzunk úgy: nagylelkű gesztus volt” – mondta a Red Bull motorsport-tanácsadója.
A Renault F1-es csapatának tesztjéhez a pályát üzemeltető Projekt Spielberg adta meg az engedélyt, az ott dolgozók pedig nem kapcsolódnak közvetlenül a Red Bull Racing Forma-1-es csapatához.
Helmut Marko pedig főleg azért lehet dühös, mert a szabályok szerint az F1-es csapatok nem használhatják az idei és a tavalyi autóikat tesztelésre, a Red Bull pedig 2018-ban még Renault-motorokat használt, így azzal a modellel sem tudják róni a köröket aggregát híján.
Az energiaital-gyárosok testvércsapata, az AlphaTauri sem tesztel a Red Bull Ringen, ők június 24-én gurulnak pályára Imolában idei autójukkal – ám csak egy legfeljebb 100 km-es úgynevezett „filmforgatási napot” tarthatnak a Pirelli demóabroncsait használva.