A maranellóiak kiábrándító időmérőt teljesítettek az Osztrák Nagydíj szombatján, Charles Leclerc ugyanis majd’ 1 másodperccel volt lassabb a rajtelsőséget megszerző Valtteri Bottasnál.
Bár az eseménydús versenyen a monacói végül a 2. helyen tudott zárni, nem kétséges, hogy a Ferrari jóval lassabb a Mercedesnél.
A Ferrari már korábban bejelentette, a szezon harmadik versenyére, a jövő hétvégi Magyar Nagydíjra egy teljesen új aerodinamikai csomaggal érkezik. Az olaszok viszont nemcsak az aerodinamikával veszítettek sokat, a motorerőt tekintve sem voltak formában – Binotto elmondása szerint csak az egyenesekben 7 tizeddel maradtak el a Mercedestől, ezt pedig nagyon nehéz lesz ledolgozni.
A Ferrari csapatfőnöke azt mondja, keményen dolgoznak az autó fejlesztésén, ám nehéz feladat vár rájuk.
„Javítanunk kell az autón, mivel voltak korrelációs problémák a tervezésben, az autó viselkedésében – kiváltképpen az aerodinamikát tekintve” – mondta Binotto.
„Ennek tervezését újrakezdtük, miután visszatértünk a gyárbezárás után, és remélhetőleg hamarosan pályára is vihetjük. Nem ez lesz a végső megoldás, hiszen nincs csodaszer. Ami fontos, hogy javítani tudjunk az efféle viselkedéseken.”
A Ferrari csapatfőnöke hozzátette, az időmérőn látott 1 másodperces hátrányból 7 tizedet csak az erőforrás miatt szenvedtek el.
„Ha megnézzük a szombati időmérőt, a pole-hoz képest 1 másodperc hiányzott” – magyarázta.
„Ebből 3 tizedmásodperc a kanyarokban. Viszont ott van még az a bizonyos 7 tized az erőforrást tekintve az egyenesekben. Azt gondolom, ez utóbbival nehezebb lesz bármit is kezdeni, hiszen a motorfejlesztések be vannak fagyasztva az idényre.”
„Az egyenesbeli sebességben a légellenállás is szerepet játszik, és ezt nem fogjuk egyhamar megoldani. Azt gondolom, kicsit csalódottak voltunk a szombaton látottak után az egyenesekben látott sebességünk miatt. De még ki kell elemeznünk az adatokat, hogy lássuk, mit tehetünk a továbbiakban.”
Arra a kérdésre, hogy hogyan tudtak ennyit veszíteni az egy évvel ezelőtti tempóhoz képest, Binotto kifejtette: „Hogy őszinte legyek, nem foglalkozom azzal, hogy a tavalyi dolgokat nézegetem.”
„Nem a tavalyi évvel kell összehasonlítanunk a dolgokat, hanem a riválisainkkal. Most a versenytársakhoz képest mért versenyképességünkre fókuszálunk, az időmérős kört vizsgáljuk, és a versenyen elért eredményt – és próbáljuk megoldani az autónk problémáit.”