Az olasz csapat számára már a téli teszteken nyilvánvalóvá vált, SF1000-es kódjelű versenyautója nem elég versenyképes, ezért gőzerővel elkezdett dolgozni egy új aerodinamikai koncepción.
Az újítások bevetését eredetileg a Magyar Nagydíjra tervezte a csapat, ám számos fejlesztés már most, a Stájer Nagydíjon felkerült az autóra.
A Ferrari mégis kiábrándító eredményeket ért el az esős időmérő edzésen: Sebastian Vettel a 10., Charles Leclerc pedig csak a 11. legjobb időt autózta, utóbbi versenyző ráadásul egy 3 rajthelyes büntetést is kapott feltartás miatt.
Mattia Binotto az időmérő után elárulta, ki kell deríteniük, miért nem működnek az új fejlesztések.
„Nagyon kiábrándító napunk volt. El kell fogadnunk, hogy a stopperóra soha nem hazudik” – mondta csalódottan a szakember.
„Habár eltérőek voltak a körülmények, két időmérős szegmensben nem voltunk versenyképesek. Nemcsak azokkal szemben, akik legközelebbi riválisaink voltak az elmúlt években, hanem azok ellen sem, akik egészen tegnapig még alapvetően mögöttünk voltak.”
„Nagyon keményen dolgoztunk azért, hogy a tervezettnél korábban fejlesztéseket tegyünk fel az autóra, de azok nem mutatták meg értéküket a pályán. Ki kell derítenünk, miért, és változtatnunk kell ezen az állapoton, ami nem elég jó egy olyan csapat számára, mely a Ferrari nevét viseli. Nem szabad pánikba esnünk, ugyanakkor nem hagyhatjuk figyelmen kívül a tényeket.”
A csapat ifjú pilótája, Charles Leclerc hozzátette: „Nem voltunk elég gyorsak ma. Ha azt nézem, mekkora a lemaradásunk az elöl lévőkhöz képest, eléggé meg vagyok lepődve!”
„Kétségkívül van tennivalónk. Ami az egyensúlyt illeti, az autót jó vezetni száraz pályán, és esőben is nagyon hasonló. De igen, vannak problémáink itt-ott, amiket meg kell oldanunk, és nekem is dolgoznom kell a vezetési stílusomon ilyen körülmények között.”