Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a Renault panaszt tett a Racing Point csapata ellen, melynek 2020-as versenyautója kísértetiesen hasonlít a Mercedes tavalyi, világbajnok versenygépére.
A Renault állítása szerint a Mercedes koncepciójának másolásával a Racing Point azt a szabályt is megszegte, miszerint „egy tervezés kiszervezése során az a bizonyos harmadik fél nem lehet versenytárs, vagy pedig olyan fél, mely közvetetett vagy közvetlen módon listázott alkatrészeket tervez bármely résztvevő számára”.
A Renault óvását a versenybíróság megvizsgálta, és végül elfogadhatónak találta, az ügy tehát ennek megfelelően folytatódik, méghozzá a Renault, a Racing Point és a Mercedes technikai szakembereinek bevonásával.
A stewardok emellett arra utasították a Mercedes Forma-1-es csapatát, hogy bocsássák rendelkezésükre a tavalyi idényben használt első- és hátsó fékcsatornáik tervrajzait.
A történtek után a Racing Point csapata is közleményt adott ki – ebben azt írják, téves értelmezésen és rossz tájékozódáson alapszik a Renault óvása.
„A BWT Racing Point F1 Team rendkívül csalódott, hogy a Stájer Nagydíjon elért eredményeit megkérdőjelezték egy téves értelmezésen és rossz tájékozódáson alapuló óváson” – áll a kommünikében.
„A jogellenességre vonatkozó minden véleményt határozottan visszautasítunk, a csapat pedig minden szükséges lépést megtesz annak érdekében, hogy a tényekre vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazzák.”
Az istálló hangsúlyozza, a 2020-as autó tervezése során folyamatosan informálták az FIA-t.
„Az idény megelőzően a csapat együttműködött az FIA-val és kielégítően megválaszolta az RP20-as versenyautó tervezésével kapcsolatos valamennyi kérdést.”
„A csapat biztos abban, hogy a tiltakozást végül elutasítják.”
Amennyiben az FIA vizsgálata mégis arra az eredményre jut, hogy a Racing Point autói nem szabályosan vettek részt a világbajnokság eddigi versenyein, eredményeket törölhetnek, és pontokat vehetnek el az istállótól.