Az már a téli teszteken kiderült a Ferrari számára, új, SF1000-es versenyautója nem elég versenyképes, Binotto azonban a minap egy interjúban elárulta, a 2020-as idénykezdet valójában rosszabbul sikerült számukra, mint várták.
A küszködés után az olasz média természetesen rögtön elkezdett Binotto jövőjéről spekulálni, és felmerült, hogy egyéb kulcspozíciókban lévő szakemberek helye is veszélyben van.
Binotto viszont azt mondja, az emberek elbocsátása helyett most inkább összefogásra, a szervezet erősítésére van szükség.
„Bízom azokban az emberekben, akik a Ferrari sportrészlegén dolgoznak. Egy hosszú folyamatba kezdtünk bele, aminek a győzelemhez kellene vezetnie minket” – mondta a szakember.
„Ez eltart egy ideig, de az egész vállalat érti és támogatja ezt a víziót. Ezért tartom mulatságosnak az olyan sztorikat, amik körbejártak mostanában. Nem emberek kirúgásával teszel gyorsabbá egy autót…”
A Ferrarinál most azon dolgoznak, hogy megértsék, mi a legfőbb gond az idei versenyautóval.
„Három verseny után világos, hogy rosszabb formában vagyunk, mint vártuk, ezért késlekedés nélkül kell reagálnunk” – mondta Binotto.
„Az egész autót felül kell vizsgálnunk, miközben számításba kell vennünk azokat a korlátokat, amiket a szabályok szabnak. Teljes mértékben tisztában vagyunk azzal, hogy a Forma-1-ben nincs varázspálca, de fokozatot kell váltanunk, hogy fordítsunk a helyzetünkön – úgy rövid, mint hosszú távon.”
„Lehet, hogy a szervezetünk felülvizsgálatára is szükség lesz, hogy fejlődjünk és erősítsünk a munkafolyamatainkon, ahol a legnagyobb igény van erre. De mindenekelőtt meg kell értenünk csapatként azt a dinamikát, ami idáig vezetett.”