A német istálló versenyzői az első sorból várhatták a 70. évforduló Nagydíját: Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas mögül a 2. helyről rajtolt, és végül Max Verstappen mögött, a 2. helyen ért célba.
A Mercedes tehát alulmaradt a Red Bull-lal szemben, akik jobb stratégiával álltak elő, és jobban boldogultak a Pirelli abroncsaival.
Lewis Hamilton azt gyanítja, a vasárnapi vereségben szerepet játszhatott az is, hogy a múlt heti gumiproblémák miatt a Pirelli megemelte a kötelező minimális guminyomást.
Arra a kérdésre, hogy a Mercedes miért szenvedett jobban a többieknél, a címvédő a futam után azt mondta: „Ezt nem tudom még, de biztos vagyok benne, hogy a csapat mindent megtesz majd azért, hogy kiderítse, mert korábban ilyen nem fordult elő.”
„Szerintem a legvalószínűbb az, hogy mivel a Pirelli múlt héten küszködött a gumiproblémákkal, erre a hétre megemelték a guminyomást. Olyanok most, mint a lufik, soha nem volt ilyen magas a guminyomás egy olyan pályán, mint ez.”
„Nem lennék meglepve, ha ez állna a dolog mögött. De nem tudom, hogy mások küszködtek-e a hólyagosodással, ahogy mi, szóval meg fogjuk vizsgálni a dolgot.”
Hamilton azt mondja, összességében örül annak, hogy a 2. helyen zárt egy olyan versenyt, melynek bizonyos szakaszaiban úgy érezte, mintha fél abronccsal körözne.
„Határozottan váratlan volt az ilyen mértékű hólyagosodás. De nagyon örülök, hogy sikerült felzárkózni. A futam végén ismét előjött a hólyagosodás, de nagyon keményen nyomtam, hogy felzárkózzak.”
„A második etapban úgy menedzseltem a gumikat, hogy el sem hinnétek! A legjobb tudásom szerint, de semmit sem ért a hólyagosodás ellen. A végén már olyan volt, mintha fél abronccsal köröznék. A tükörbe nézve a fele szinte kopasz volt, a másik fele teljesen rendben volt. Végül egyben maradt, de természetesen ideges voltam, hogy el fog durranni, vagy ilyesmi.”