A maranellóiak kiábrándító formában teljesítettek az elmúlt időszakban: amellett, hogy nincs meg a kellő motorerő, az SF1000-es versenygép aerodinamikai hatékonyságával is gondok vannak, ráadásul a gumikkal is egyre jobban küszködnek a versenyzők.
A csapatnál persze gőzerővel dolgoznak azon, hogy még idén javítsanak autójuk versenyképességén – már csak azért is, mert 2021-re nem sokat lehet majd változtatni az idei versenygépeken.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elárulta, a soron következő, szocsi versenyen pályára visznek néhány fejlesztést.
„Lesznek kisebb fejlesztések, de ettől nem fog változni a kép” – mondta a szakember.
„Jelenleg azt gondolom, nincs meg a tempónk a versenyeken, és valamiért túlságosan is fogyasztjuk az abroncsokat. Az újítások pedig nem ezt a problémát fogják megoldani.”
„A magunk részéről felül kell vizsgálnunk a projektet 2021-et szem előtt tartva. Véleményem szerint ez még némi időbe telik.”
Binotto a Corriere della Sera című lapnak adott interjújában arról is beszélt, megpróbálják a lehető legjobban felhasználni a fejlesztési zsetonokat, a 2021-es motor pedig teljesen új lesz majd.
„A következő versenyautónk szükségszerűen a mostani evolúciója lesz a szabályok korlátai miatt” – magyarázta a svájci szakember.
„De vannak lehetőségek. A motor teljesen új lesz, hónapok óta teszteljük már a próbapadon, és számítunk is rá!”
„Emellett mostanában lesz egy fontos aerodinamikai változás, amit megszavaz a Motorsport Világtanács, főleg az autók hátuljára vonatkozó módosításokat illetően.”