AlphaTauri: Csak a gumiszabály miatt végzett előrébb a „lassabb” Ferrari - F1VILÁG.HU

AlphaTauri: Csak a gumiszabály miatt végzett előrébb a „lassabb” Ferrari

HIRDETÉS
Az AlphaTauri Forma-1-es csapatát irányító Franz Tost szerint a Ferrari ifjú versenyzője, Charles Leclerc csak azért tudta maga mögött tartani pilótájukat, Pierre Gaslyt a múlt vasárnapi Orosz Nagydíjon, mert a francia a szabályok szerint használt gumikon kellett, hogy megkezdje a versenyt.
SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 27: Pierre Gasly of France driving the (10) Scuderia AlphaTauri AT01 Honda on track during the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 27, 2020 in Sochi, Russia. (Photo by Kirill Kudryavtsev -

Gasly az időmérőn jobbnak bizonyult Leclerc-nél Szocsiban, és a 9. helyről rajtolhatott. Mivel bejutott a Q3-ba, azokkal a gumikkal kellett megkezdenie a versenyt, melyekkel legjobb idejét futotta a Q2-ben.

Eközben Leclerc, aki a 11. legjobb időt futva nem jutott az időmérő utolsó szakaszába, és Alex Albon hátrasorolása után a 10. helyről startolt, új abroncsokkal vághatott neki a versenynek.

A rajtnál Gaslynak sikerült maga mögött tartania a ferrarist, ám korábban kellett kiállnia a bokszba, hogy lecserélje lágy abroncsait. Leclerc pedig az új közepes keverékű gumikkal 10 körrel tovább kint tudott maradni, ás végül 7 másodperccel az AlphaTauri elé jött vissza.

Franz Tost, a faenzai istálló csapatfőnöke elárulta, természetesen csalódott egy kicsit, hiszen míg Leclerc 6., Gasly csak 9. lett, pedig a Ferrari tempója nem volt olyan jó, mint az övéké.

„Azt kell mondjam, némi hátrányt jelentett a 9. vagy 10. helyen végezni az időmérőn. Sokkal jobb lett volna, ha a 11. pozícióban zárunk, és közepes gumikkal startolunk” – mondta a szakember.

„Hiszen nézzék meg, mire ment Leclerc! A Ferrari lassabb volt nálunk, de óriási előnyt jelentett nekik az, hogy a közepes keverékű abroncsokkal startoltak. Ezért sokkal tovább kint tudott maradni, és növelni tudta az előnyét, amikor Pierre-nek ki kellett állnia, hogy lecserélje abroncsait.”

„És aztán elveszett a forgalomban. Ezért tudott Leclerc előttünk végezni.”

Gasly sok időt veszített akkor, amikor az AlphaTauri megpróbált előnyt kovácsolni a virtuális biztonsági autós protokollból: a franciát gyorsan a bokszba hívták, ám a VSC-periódus gyorsan véget ért, így a kerékcserével végül több időt veszített, mint várták, így Alexander Albon és Lando Norris is elé tudott kerülni.

Tost azt mondja, ez a verseny végeredményét tekintve nem jelentett pozícióvesztést számukra.

Hirdetés

„Kihívtuk őt, mert többé kevésbé egy ingyen kiállásról volt szó. Azt gondoltuk, hogy tovább fog tartani a VSC-periódus. De szerintem csak 10 másodpercig tartott, márpedig mi nem erre számítottunk.”

„Az új gumikkal viszont könnyen megelőzte Albont ismét, illetve Norrist is, és végül abban a pozícióban ért célba, amelyben korábban is volt.”

Gasly csapattársa, Daniil Kvyat mögött ért célba, aki szintén nem jutott be a Q3-ba az időmérőn, és új gumikkal rajtolt.

„Kétlem, hogy csökkenteni tudta volna a hátrányát Daniilhoz képest, de Daniil előtte volt, szóval végül nem nyertünk semmit vele. Nem tudhatjuk… Ha lett volna egy biztonsági autós szakasz, vagy ilyesmi az utolsó körökben, akkor a friss gumik nagy előnyt jelenthettek volna Pierre számára.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

AlphaTauri: Csak a gumiszabály miatt végzett előrébb a „lassabb” Ferrari
A versenypályáról az iskolapadba: Új irányt vett Vettel pályafutása
Időkapszulát helyeztek el a felújítás alatt álló Hungaroringen
Marko: Verstappen a Red Bull vezére lett a nehéz időszakban
Nincs magabiztosság a Red Bullnál a 2025-ös autó fejlesztése terén

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!