A Haas versenyzője rögtön a bahreini verseny rajtja után szenvedett balesetet: Daniil Kvyattal ütközött, majd irányíthatatlan versenygépével a korlátnak csapódott. Az autó kettétört és kigyulladt a balesetben, Grosjean pedig mintegy 28 másodpercet töltött a lángok között.
A francia pilóta a csodával határos módon karcolásokkal és kisebb égési sérülésekkel megúszta a bukást, a terve pedig az, hogy a jövő hétvégi szezonzáró futamon, az Abu Dhabi Nagydíjon újra autóba üljön.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már vasárnap jelezte, teljeskörű vizsgálatot indít a baleset kapcsán, erről pedig csütörtökön részleteket is közölt.
Tájékoztatójukban azt írják, a Grosjean-baleset minden aspektusát megvizsgálják majd, ideértve a versenyző biztonsági felszereléseit, a sisakot, a HANS-rendszert, a biztonsági hevedereket, a védőruházatot, a túlélőcellát, a fejvédőt, az autóban található oltórendszert és természetesen a pár éve bevezetett Halót is.
Az FIA analízise kitér majd a kasztni integritására és a korlát „teljesítményére” is, mint ahogy alaposan kielemzik a sportbírók, tűzoltók és a mentőcsapat munkáját is.
A sportot irányító testület minden érintettel együttműködik majd a következő hetekben, beleértve a promótert, a Haas F1-es csapatát és a versenyzők érdekvédelmi szervezetét (GPDA). A vizsgálat középpontjában az adatgyűjtés áll majd, ebben a tekintetben pedig kulcsfontosságú tényező, hogy a Forma-1-ben több adatgyűjtő megoldást alkalmaznak, mint bármely más bajnokságban.
Az FIA elemzői a rendelkezésre álló videófelvételeket is tanulmányozni tudják, ideértve a versenyzővel szemben elhelyezett nagysebességű kamera képét is, mely másodpercenként 400 képkockát képes rögzíteni, így szuperlassításban nézhető vissza az incidens.
Természetesen a versenyautó is rendelkezik egyfajta feketedobozzal, mely méri az autó sebességét, az autóra ható erőhatásokat, és a versenyzők fülében is el van helyezve egy gyorsulásmérő, mely úgy van kialakítva, hogy mérje a fej mozgását egy baleset esetén.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tájékoztatása szerint a baleset elemzése 6-8 hétig tart majd, a gyűjtött adatok pedig bekerülnek az FIA baleseti adatbázisába, melyben a világ minden tájáról származó balesetek adatait gyűjtik össze a gokarttól a Forma-1-en át a terepraliig.