A száguldó cirkuszban idén három versenyhelyszínen is mintegy 100 km-es sprintfutamok váltják majd a szombati időmérő edzéseken: Montrealban, Monzában és Interlagosban ezek a rövid versenyek döntenek majd a vasárnapi főfutamok rajtsorrendjéről.
A pontos részleteket viszont még nem dolgozták ki, így például azt sem lehet tudni, hogy kapnak-e majd pontokat a versenyzők a szombati versenyeken.
Andrew Green, az Aston Martint technikai igazgatója pedig elárulta, számos technikai kérdésben is dönteniük kell a csapatoknak.
„Egy sor szabályozásra lesz szükség, és ezeket még nem jártuk körbe” – mondta a szakember.
„Láttunk egy javaslatot, amit szerintem a legtöbb csapat szívesen megvizsgálna, de az ördög a részletekben rejlik, és ezeket a részleteket még nem kaptuk kézhez.”
„Számos pontot meg kell vitatni. Ott van például az autón való változtatás kérdése – hogy mennyi lehet változtatni rajtuk? Mi van a fékekkel? Lehet majd fékeket cserélni? És ami ennél is fontosabb, mi a helyzet az erőforrásokkal?”
„Eléggé meg van kötve a kezünk, a motorokat egy bizonyos típusú szezonra tervezték és tesztelték, szóval elég nagy kihívás lesz eltérni ettől egy időre.”
„Szóval sok az egyeztetés a kérdésben. Rengeteg részletet kell még tisztázni. Azt gondolom, van egy általános akarat arra, hogy megvalósuljon. De ahogy mondtam, az ördög a részletekben rejlik.”